The Pond Library

Vraag en Antwoord

HELP!

Lid
Topic starter

Ik heb enkele weken geleden een nieuwe (sier)vijver aangelegd d.m.v. folie in een tuin die ook nieuw wordt aangelegd. De hevige onweersbuien van het voorbije weekend hebben echter een ramp veroorzaakt in de vijver: een groot stuk van het pas gezaaide gazon (nog geen uur gezaaid!!!) is met ganse modderbanen en zaadjes en al in de vijver gestroomd in amper 10 minuten tijd. Ik kon er enkel naar kijken...
Gevolg: sterk vervuild water uiteraard, zo donker als de nacht.
Wat te doen? Water wegpompen en herbeginnen (9000 liter)? Andere reddingspogingen?
Ter info: vissen zaten er nog niet in. Alleen planten
Dank voor hulp...

tara
Lid

ik zou er even niets aan doen . alles laten bezinken ! ( in alle opzichten ) vlg. mij zullen de zaadjes gewoon vergaan .je moet wel zorgen dat er geen grond meer in de vijver kan stromen ! succes...

Hugo
Lid

Het beste is wel om het water weg te pompen en opnieuw te beginnen. De grond en zaadjes zijn een prima voedingsbodem voor algen, en door het troebele water zullen de planten nauwelijks groeien.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.