The Pond Library

Vraag en Antwoord

3 kamerfilter.

Lid
Topic starter

heb een vijver van 10m3 en wil een 3kamerfilter van 22o liter en later ook nog een vortex maaken van een groote regenton,heb 18 koi`s en 1steur van 70cm zou die filter dan wel groot genoeg wezen ,enkan ik ook een biotec 10 erop zeten inplaats van een 3 kamerfilter. 😎 😀

Lid

IK zou meer gaan voor de 3 kamer filter omdat vindt ik persoonlijk dat de biotec niet echt voor koivijver bestemd is ik denk wel dat de 3 kamer filter goed is .

groetjes
tom

mark
Lid

Hoi,

Ik heb zelf een een virjver met 6 koi's en had daar een biotec 10 op staan.

Geen goed idee naarmate de vissen groter worden. Dat filter kan het niet aan! Dus ga in ieder geval voor een drie kamer filter. Ik vraag me alleen af of 220 liter filter op 10 kuub water met zoveel vis wel genoeg is.

Lid
Topic starter

heb nu een ton van 140 liter staan wil daar een vortex van maaken dan kom ik op 360 liter en heb dan nog wel 2 van die biobakje`s staan met pompen om eventueel bij te zetten dan kom ik in totaal van 420 liter.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.