The Pond Library

Vraag en Antwoord

zuurstofplanten

ikke
Lid
Topic starter

hallo iedereen een vraagje

ik heb een vijver van ongeveer 9000 liters water mijn filter bestaat uit verschillend soorten lagen lavasteen en daar boven staan ongeveer 40 irisen ingeplant heb ik dan nog veel zuurstofplanten nodig in mijn vijver de filter is 1 meter op 1 meter en ongeveer 90 cm diep.

Lid

Hallo Ikke
Je hebt als ik het goed begrijp alleen een plant of moerasfilter
Wat voor vissen heb je in de vijver ook Koi ? en Hoeveel ?
Of hoeveel vissen wil je gaan houden ?
Heb je verder nog ander beplanting in de vijver ik denk bijv. aan een waterlelie of Plomp
Indien je geen grote Koi hebt zijn zuurstofplanten een waardevolle aanvulling en zeker aan te raden

Als je Koi hebt of wil gaan houden dan heb je aan deze manier van filtering niet genoeg en zal je na moeten denken over een extra filter en UV Lamp

Lid

Ja volledig mee eens
zuurstof planten zijn goed voor de filtering maar worden snel verweidert door de koi's
maar er bestaan zuustofplanten met stekeltjes op waar de koi afblijft maar weet niet juist de naar mischien kunt u zich daarnaar laten informeren alle

slukkes groetjes

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.