The Pond Library

Vraag en Antwoord

Waterlelie

koos
Lid
Topic starter

De vijver is een half jaar operationeel, in april gaan er vissen in en nu ben ik op zoek naar een stek van een waterlelie omdat dit mijn vijver afmaakt.
Helaas zijn er bij de tuincentra nog geen waterlelie's voorradig, ik denk dat nu de tijd er rijp voor is om deze in mijn vijver aantebrengen zodat bij warm weer de vissen zich hier een beetje kunnen onder kunnen verbergen (liefst met een groot blad dus en de kleur van eventuele bloemen maakt niet uit) wie kan mij helpen?
liefst omgeving Brielle, heb je een stek?

luke
Lid

Ik denk echt wel dat het nog te vroeg en te koud is om nu al een waterlelie te planten hoor! wacht nog maar tot eind april en dan zul je er ook massa's vinden in de tuincentra!
groetjes

Lid

hallo
ja ik denk het toch ook
want nu lelie's splitsen kan wel eens de ondergang van u lelie betekenen denk ik als ge een goeie lelie koopt eind april dan heb je wel al bladen in juli, augustus dus want de planten schieten nu toch nog niet hoor alle nog veel geluk met de vijver

Lid

Met de vorige posts eens nu geen waterlelies delen
Misschien is er nog iemand met een lelie over
Krijg je Toch ergens een stek vandaan Brand dan met een gasbrander
Het gele gedeelte van de wortelstok smeer daarna wondmiddel op deze plaats
Ik zou toch nog maar even wachten

Oke, ik heb de boodschap begrepen (nog even wachten dus) en ben zo een stukje wijzer geworden wat betreft waterlelie's bedankt voor de snelle antwoorden.

Koos

Lid

Ik heb de waterlelie van mijn ouders gedeeld in maart. De 1ste bladeren waren aan het uitkomen. Nu is inmiddels het eerste blad aan de oppervlakte gekomen. En dat terwijl ik de lelie een stuk dieper (90 cm)heb staan als bij mijn ouders (50cm).

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.