Forum

water,water,waterov...
 

water,water,wateroverlast

Lid
Antwoord: 13
Topic starter

hoi vijverliefhebbers,
Een natte winter , heeft bij mij en bij jullie ook, best een overschot aan water gegeven. De afvoer hiervan doe ik met een een pomp via een gat in de regenpijp.

Hoe doen jullie dat?
Andre.



Lid
Antwoord: 1160

Beersoft wrote: hoi vijverliefhebbers,
Een natte winter , heeft bij mij en bij jullie ook, best een overschot aan water gegeven. De afvoer hiervan doe ik met een een pomp via een gat in de regenpijp.

Hoe doen jullie dat?
Andre.

ik heb er geen 😀
normaal gezien blijft het waterniveau wel in evenwicht door verdamping en de regen



Lid
Antwoord: 46

😀 Wat heb je niet Pietje ? een overschot aan water,een pomp, een gat of een regenpijp ? :p
Evenwicht ?Iedereen heeft de laatste maanden teveel water hoor, en in de zomer maanden te weinig.

@Andre, ik heb zowel mijn bodemdrain als mijn filterkamers vast op de riolering aangesloten, ik trek meestal ff een schuifkraan van een filterkamer open om wat water te lozen. Bodemdrain direct durf ik niet zonder dat ik weet waar mijn zonnebaarsje is.( hij woond nu in mijn Vortex :rolleyes:



Lid
Antwoord: 1160

ik heb geen afvoer 😀



Lid
Antwoord: 46

Jawel, je woon toch niet in een grot ? :p



Lid
Antwoord: 1160

ok, mijn vijver heeft geen afvoer
nu goed 😀



Lid
Antwoord: 46

sleufje graven, buisje erin, klaar is Pietje 😀



Lid
Antwoord: 1160

ik heb er geen nodig :p



Lid
Antwoord: 46

Nee dat is waar, bij jou is het in evenwicht :p Ik heb net weer ff een schuifkraan opengetrokken om wat hemelwater te lozen 😀