The Pond Library

Vraag en Antwoord

draadalgen

8 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
5,004 Bekeken
joske_power
(@joske_power)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

ik zit al een tijdje met draadalgen, en dat vermeerdert steeds...

hoe komt dat eigenlijk, ik dacht dat door de koude temperaturen deze verdwenen, maar ik heb er deze zomer geen last van gehad, en nu hangen er heel veel

hoe geraak ik daar vanaf???

alvast bedankt,

Joske.

Citeren
ronaldbonestroo
(@ronaldbonestroo)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

minder voeren en water verversen

dan is je nitraat te hoog

BeantwoordenCiteren
DNNS
 DNNS
(@dnns)
Lid

Hoi Joske,

wat Ronald zegt klopt ongeveer.

De hele zomer hebben je planten lekker mogen snoepen van het nitraat, het ammonium en het fosfaat in het water. Dit is afkomstig van het voer wat je aan je vissen geeft. Maar het werd de laatste weken kouder en dan stoppen de planten ermee. De voedingsstoffen bleven echter achter in het water en dat is het moment dat de draadalgen ervan kunnen gaan groeien.

Dit duurt slechts een aantal weken in het jaar, gaat vanzelf weer weg 🙂

Dennis.

BeantwoordenCiteren
ronaldbonestroo
(@ronaldbonestroo)
Lid

DNNS wrote: Hoi Joske,

wat Ronald zegt klopt ongeveer.

De hele zomer hebben je planten lekker mogen snoepen van het nitraat, het ammonium en het fosfaat in het water. Dit is afkomstig van het voer wat je aan je vissen geeft. Maar het werd de laatste weken kouder en dan stoppen de planten ermee. De voedingsstoffen bleven echter achter in het water en dat is het moment dat de draadalgen ervan kunnen gaan groeien.

Dit duurt slechts een aantal weken in het jaar, gaat vanzelf weer weg 🙂

Dennis.

klopt precies, alleen niet zo uitgebreid als jij whahaha

BeantwoordenCiteren
joske_power
(@joske_power)
Lid
Topic starter  

hartelijk dank voor de uitleg, dan zal het binnenkort wel goed komen.

groeten,

Joske

BeantwoordenCiteren
lbuysman
(@lbuysman)
Lid

joske_power wrote: hartelijk dank voor de uitleg, dan zal het binnenkort wel goed komen.

groeten,

Joske

Dag Joske,
Ook ik zit met het probleem van veel draadalgen,en aangezien ik nog niet zo veel weet over vijvers zou ik wat meer informatie willen.Ik heb een vijver zonder planten en in de zomer was het water prima van kwaliteit,ik geef de vissen af en toe wat wintervoeder,moet ik iets ondernemen(algen produckt) of afwachten?
Dank bij voorbaat

BeantwoordenCiteren
De Rie
(@de-rie)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Wat je kunt ondernemen is regelmatig water verversen.

BeantwoordenCiteren
16673anonymous
(@ocnarftuin)

Plaats een ultrasoontoestel. Ik heb mijn toestel al een jaar. Verbluffend resultaat. Let wel op dat je geen toestel koopt van het type Algae Terminator. Die werken niet. Neem contact op met Flexidal. Ik denk dat de site is www.flexidal.be

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.