Hoi,
Ik heb sinds aan paar maanden een kleine vijver (ca. 1,50x2,20x0,80m.) en er een 5-tal goudvissen en 2 kleine koi's in.
Nu lijkt het, dat 1 van de koi's (ca. 8 cm.) ziek wordt.... Hij ligt steeds op het randje van de vijver en hij is zo uit het water te pakken, terwijl dit anders zeker niet mogelijk was!! Ook lijkt het, als hij gaat zwemmen, dat hij daar moeite mee heeft.
Is dit normaal??? :confused:
De vijver is goed helder en de vis vertoont geen vlekjes of schuurplekken en ziet er verder wel goed uit, als is hij van het begin af aan, magerder gebleven als zijn soortgenoot.
Wat kan ik voor hem doen???
Wie kan mij raad geven?
Alvast bedankt.
Firefighterlady.
hey,
wat is de temperatuur van het water ?
pepee
De temperatuur van het water is ca. 6 graden.
Firefighterlady, ( wat een lange naam zeg 😎 )
Eerst en vooral wil ik u erop wijzen dat een diagnose stellen vai het i-net onbegonnen werk is. Ken je niemand met kennis van visziekten die bij jou langs zou kunnen komen?Eventuel je dealer?
Jonge visjes hebben het bij deze temperaturen zeer moeilijk .
Wat je eventueel zou kunnen doen, in afwachting dat iemand de vis in levende lijve kan zien, is de vis appart zetten en de temperatuur verhogen.Appart zetten in een ton van bv 100L ,een luchtsteentje en een aquariumverwarming erin en een klein filtertje erop zou ideaal zijn.
Ongeveer een 2° per dag verhogen.
Wanneer je geen filtertje hebt zou dagelijks 20L water verversen voldoende moeten zijn.
Aan dit water mag je 3 gr zout /liter toevoegen