The Pond Library

Vraag en Antwoord

zwemvijver

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
4,258 Bekeken
vasco
(@vasco)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

hallo ik ben in het bezit van een zwemvijver met een inhoud van ong 120000l water,de afmetingen bedragen 20m lengte en 5m breedte(ongeveer)ik heb zelf een filter gebouwd met alle soorten kiezels in werkt uitstekend,heb ook een plantenfilter maar ga die volgende zomer opnieuw bouwen,heb nogal last van algen wegens teveel voedingsstoffen, kan iemand me zeggen hoe ik die het best opbouw en wanneer ik mijn gele lissen mag snoeien dank bij voorbaat

Citeren
froggie
(@froggie)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Zoek even op planten filter of moeras filter hier op het forum. Er staan heel veel discussies over dit onderwerp.

BeantwoordenCiteren
Erik1978
(@erik1978)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Ik sluit me bij Froggie aan.

Er staan heel veel discussies op het forum (heb er zelf ook enkele gehad).
Tevens kun je in de artikels op de home-pagina (www.pondlibrary.be) ook heel veel info halen.

Succes ermee!!

tip: denk er goed over na, want dit zal een grote klus worden, en het zou zonde zijn als het na al die moeite en geld niet zou functioneren.

BeantwoordenCiteren
Fons
 Fons
(@fons)
Lid
Deelgenomen: 18 jaar geleden

Vasco,

Ik heb een zwemvijver van ongeveer 100 m³. Jaarlijks "verdampt" er ongeveer 30 m³ water. Weet jij hoeveel uw vijver "verbruikt".

Groeten

Fons

BeantwoordenCiteren
Trikke
(@trikke)
Lid
Deelgenomen: 18 jaar geleden

vasco wrote: hallo ik ben in het bezit van een zwemvijver ...... ik heb zelf een filter gebouwd met alle
soorten kiezels in werkt uitstekend,heb ook een plantenfilter ..... dank bij voorbaat

Hallo Vasco,
Begrijp ik dat goed. Heb jij dus 2 filters: één met kiezels en een plantenfilter.
Waar zit die kiezelfilter (van bovenaf gezien)? En in die plantenfilter zitten toch ook lavasteen of kiezels.
Waarom de twee?

Ben met ontwerp bezig. En alle info is welkom.

Trikke

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.