The Pond Library

Vraag en Antwoord

vijverfilter

Lid
Topic starter

Ik zou graag willen weten hoe lang per dag mijn vijverfilter met pomp die aangesloten is op een waterval mag lopen er zit ook een UV lamp in

Lid

24/7
Altijd dus!

Lid

De pomp kan inderdaad altijd aan blijven staan.
Heb je ook vissen dan, zou ik in de winter niet via de waterval laten lopen in verband met te veel afkoeling van het water.

groetjes bert

Lid

Aangezien bij mij het water steeds via een waterval terug instroomt heb ik de raad gekregen de pomp op een hoogte te zetten: het water onder het niveau van de pomp zou zo minder onderhevig zijn aan afkoeling.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.