The Pond Library

Vraag en Antwoord

skimmer

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
3,321 Bekeken
p.lowik
(@plowik)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden
Topic starter  

hoi allemaal ik wileen skimmer bouwen tegen dat vervelende drijf vuil wie weet daar iets over
ik wil er een pvc buis van 20 cm doorsnee voor gebruiken die onderaan afgedopt is
met daar in een vijvermandje met bv een panty er om heen
zou zoiets werken ?
graag jullie reacties en hulp

alvast bedankt

peter

Bijgevoegde bestanden

Citeren
werner
(@werner)
Lid

Hi Peter,

De gleuven gaan in elk geval breed genoeg moeten zijn om bladeren, takjes, etc. door te laten. Ik vermoed dat een ontwerp met de half verlaagde buis, of de buis volledig onder water (een 2-tal cm onder de waterspiegel beter het grove vuil verwijderd). Probleem is natuurlijk om dat ding netjes 2 cm onder water te houden...

groetjes,
Werner.

BeantwoordenCiteren
p.lowik
(@plowik)
Lid
Topic starter  

ja dat zou ook nog kunnen ook nog mooier ook valt het niet zo op
goeie tip de skimmer 2cm onderwater houden is geen probleem kan er zo een plankje ondermaken en daarop een paar stenen

BeantwoordenCiteren
richardjansen
(@richardjansen)
Lid

Hoi, ik ben eigenlijk een beetje hetzelfde van plan.
Zie tekening voor betere uitleg.

Ik vraag me dus af of, wanneer ik de opstelling zoals de tekening opbouw, het water niet uit de skimmer komt spuiten.
Ik weet wel dat water de weg van de minste weerstand kiest, net zoals stroom e.d. maar ik vraag me af welke kant het water in de tekening zal stromen. :confused:

de skimmer zal d.m.v. een buis op c.a. 1 meter hoogte komen van de horizontale buis welke in verbinding staat met de filterbak en de pomp.

De filterbak staat in de schuur op een hoogte van c.a. 1.55 meter boven de eerdergenoemde horizontale buis, voordat het water dus in de filterbak komt dient het eerst een hoogte van 1.55 meter te overbruggen.

Bijgevoegde bestanden

BeantwoordenCiteren
Evert-Jan
(@evert-jan)
Lid

Tenzij je veel kleinere buis voor de skimmer gebruikt en een venturi weet te creeën zal het water uit je skimmer komen.

Groeten

Evert-Jan

BeantwoordenCiteren
mic
 mic
(@mic)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden

Hallo ,

Een terugslagklep kan soelaas bieden , maar ik geloof niet dat je skimmer zijn werk nog naar behoren zal doen . Ik vrees dat je in dergelijke opstelling niets anders zal kunnen dan een tweede pomp te gebruiken .

mvg Mic

BeantwoordenCiteren
p.lowik
(@plowik)
Lid
Topic starter  

ik wil de skimmer een aparte pomp geven een pomp die de aanzuiging heefdt via de skimmer dus geen filter want die heb ik al
dus niet nodig wel heb ik een pomp nodig die sterk genoeg is voor een afzuiging

BeantwoordenCiteren
richardjansen
(@richardjansen)
Lid

aha, nou in ieder geval bedankt voor die reacties....

Ik ga wat anders uitvogelen....

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.