The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

Luchtpomp

(@pietje)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

welke luchtpompen werken met een piston en welke met een membraam

wat is het beste, met piston of met membraam. Want ik heb gelezen dat je die met membraam het membraam moet vervangen om de zoveel tijd??

Citeren
(@etienne)
Reputable Member
Deelgenomen: 20 jaar geleden

Ik heb membraanpompjes die al meer dan 20 jaar lopen met hetzelfde membraan!
Wat er wel is is dat een membraanpomp een veel kleinere capaciteit heeft en veel minder drukgenereert dan een zuigerpomp. Een membraanpomp is ideaal voor aquaria ,maar niet voor vijvers!

BeantwoordenCiteren
(@pietje)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

en voor een bewegend bed met 100 liter bioflow 9, hoeveel liter lucht per uur moet mijn luchtpomp dan kunnen draaien?

BeantwoordenCiteren
(@japanesekoi)
Eminent Member
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Hoi,
Ik heb pas mijn vijver aangepast en boven de bodemdrains heb ik 2 luchtschotels geplaatst.
Op het circuit van de luchtschotels heb ik een HP40 staan en op het circuit van de bioflow(150l) en japanse matten heb ik een HP80 draaien.
Ik denk dat je minimum voor 100l bioflow een 40 nodig hebt.
Groeten,
Filip

BeantwoordenCiteren
(@de-rie)
Reputable Member
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Inderdaad Filip,
High-blow 40 of Nitho 45 zijn voldoende om 100L Kaldness draaiende te houden.
Hier draait een nitho 45 op 90L K1 en dat is ruim voldoende.

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.