The Pond Library

Vraag en Antwoord

Reiger.

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
4,235 Bekeken
Ton Vredegoor
(@ton-vredegoor)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb al zo'n 15jaar een vijver en nooit echt last van reigers gehad,misschien omdat we langs een sloot wonen.
In het najaar een net erover en het was klaar tot het voorjaar.
Ze kwamen in het begin wel een paar keer maar dan was het over.
Maar de laatste twee jaar lijkt het wel of ze steeds brutaler worden.
Van de zomer vissen verspeeld door ze .toen heb ik visdraad over de vijver gespannen.Dat hielp maar tijdelijk dus het net er maar weer over.
Van de week kwam hij weer op visite hij ging dwars met z'n snavel en kop door het net.Wie heeft er een idee?
Groet Ton.

Citeren
Pietje
(@pietje)
Lid

koop zo'n scarecrow kheb gehoord dat dat goed werkt (ongeveer 50€)

BeantwoordenCiteren
joske_power
(@joske_power)
Lid

'k heb gemerkt dat er dit weekend 10 goudwindes en 5 goudvissen verdwenen... de reiger heeft goed gegeten...

niet echt leuk, dus denk ook aan een scarecrow... maar wat is dat??

BeantwoordenCiteren
Pietje
(@pietje)
Lid

joske_power wrote: 'k heb gemerkt dat er dit weekend 10 goudwindes en 5 goudvissen verdwenen... de reiger heeft goed gegeten...

niet echt leuk, dus denk ook aan een scarecrow... maar wat is dat??

hier vind je wat meer informatie
http://www.koionline.nl/Default.aspx?Tab=Catalog&CategoryId=11100
tis niet veel maar kheb gehoord dat het goed zijn werk doet, er zit een bewegingsdetector in die een waterstraal activeert en zo de reiger bespuit met water en hem wegjaagt

BeantwoordenCiteren
ldp
 ldp
(@ldp)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Hallo,

wie een scarescow moet hebben moet mij maar mailen.
Ik heb er vorig jaar een gekocht, en de reden waarom ik hem wegdoe is omdat hij m'n vijver niet volledig kan beveiligen. (breedte 2,5 m - lengte 7,5 m). Daarom ga ik komende zomer opteren voor afneembare kaders met netten.
Bij een +/- vierkante of ronde vijver zal het werken, maar bij een lange rechthoekige zoals bij mij helaas niet.

mvg,

Lieven.

BeantwoordenCiteren
Ton Vredegoor
(@ton-vredegoor)
Lid
Topic starter  

Hallo Lieven.
Ik zou hem wel van je over willen nemen .
Mijn vijver is ongeveer 6m bij 2.50m. zou hij bij deze afmetingen wel goed werken.
Groeten Ton.

BeantwoordenCiteren
joske_power
(@joske_power)
Lid

En wat is je prijs ervoor?? hoeveel moet hij kosten???

groeten,

Joske.

BeantwoordenCiteren
Tjitte
(@tjitte)
Lid
Deelgenomen: 19 jaar geleden

ik gebruik een schrikdraad om de vijver. nooit geen last mer van reigers en katten. Absoluut de beste oplossing.

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.