The Pond Library

Vraag en Antwoord

schimmel ?

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
3,546 Bekeken
vogels
(@vogels)
Lid
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Topic starter  

Dag allemaal,

Na een aantal jaren sukkelen met de waterkwaliteit (PH en hardheid), lijkt het water van mijn vijver nu goed te zijn. Rustig afwachten en niet ingrijpen lijkt toch te werken....Het water is helder en de planten doen het beter dan voorheen.
Het fonteinkruid is nu, nadat het bruin werd, bijna afgestorven. Is dat normaal, zo vroeg al? Het verontrust mij omdat ik ook aan de waterlelies iets zie wat niet hoort. Het lijkt wel een schimmel. zie bijgaande foto's.
Heeft iemand een idee?

Bijgevoegde bestanden

Citeren
Skrans
(@skrans)
Lid
Deelgenomen: 14 jaar geleden

hoi vogels

Antwoord 1

fonteinkruid sterft rond deze tijd af dus dat is geen probleem

Antwoord 2

zit het vast op de stengels of los?

BeantwoordenCiteren
proosje
(@proosje)
Lid
Deelgenomen: 15 jaar geleden

Hoi,

Veel last van de poelsak? Het lijkt of eierafzetting van de grote poelslak.
Over het afsterven van waterplanten, we zijn oktober en de temperatuur in september was gemiddeld 5° te laag en heel nat en somber (donker).
De meeste vijver en waterplanten zijn uitgebloeid of over hun hoogtepunt heen.
Ze sterven af en bereiding zich voor op de winter die er aankomt.

Grtzs Patrick

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.