Forum

welke waarden

Lid
Antwoord: 105
Topic starter

Mijn water wordt vandaag getest door een extern labo.

Welke waarden moet ik allemaal laten meten.

'k wil er zoveel mogelijk laten meten om zo alle gegevens van mijn water te hebben.

alvast bedankt voor de reactie.

groeten,

Joske



Lid Admin
Antwoord: 1307

pH, gH, Kh, NO3 (nitraat) Dit zijn zowat de klassiekers.
Voor koi keepers is ook het NO2 (nitriet) en ammoniak (NH3) gehalte van belang.



Lid
Antwoord: 105
Topic starter

ok, thx, die heb ik allemaal gevraagd, dus ik hoop dat ik snel een degelijk antwoord krijg van het labo...

zal wel denk ik, want het is het labo van Electrabel. die doen altijd degelijke testen weet ik uit ervaring.



Lid Admin
Antwoord: 1307

Wel eigenlijk is een ideale meting een regelmatige meting op vaste datums en tijdstippen. Dit is een moment meting. Je zult bvb niet weten of je pH sterk schommelt. Elke meting zou genoteerd kunnen worden in een soort van vijver dagboek.



Lid
Antwoord: 370

joske_power wrote: Mijn water wordt vandaag getest door een extern labo.

Welke waarden moet ik allemaal laten meten.

'k wil er zoveel mogelijk laten meten om zo alle gegevens van mijn water te hebben.

alvast bedankt voor de reactie.

groeten,

Joske

Ga je water uit de vijver of bronwater laten testen?
Voor de vijver zijn ph,amoniak,nitriet, nitraat, hardheid veelal voldoende .Ga je grondwater laten testen dan komen er nog heel wat meer parameters bij kijken.