Forum

te veel zand?

Lid
Antwoord: 7
Topic starter

Beste mensen,

Mijn vijver heb ik laats gevuld met Vijversubstraat en sindsdien is mijn water niet helder. Waarschijnlijk omdat ik het substraat niet gespoeld heb voordat ik het in mijn vijver gooide. Ik vind het namelijk niet zo leuk dat het water nu na een maand nogsteeds niet helemaal helder is...er zweef denk ik teveel zanddeeltjes rond.

Wat kan ik eraan doen? Moet ik het water helemaal verversen?

bedankt



Lid
Antwoord: 1160

probeer op de uitlaat van de filter een nylonkous te hangen mss dat je het er zo kan uitfilteren?



Lid
Antwoord: 7
Topic starter

Pietje wrote: probeer op de uitlaat van de filter een nylonkous te hangen mss dat je het er zo kan uitfilteren?

bedankt ik zal het zeker proberen.



Lid
Antwoord: 12

Dat probleem heb ik nu ook helaas met mijn vijver, had er ook substraat in gegooid en nou is mijn vijver ook niet meer helder.
Is het al gelukt met de nylonkous? wij gaan het daar ook mee proberen en hopen dat het lukt



Lid
Antwoord: 1160

je kan ook white powder of kusuri klay toevoegen, dat bind zwevende deeltjes en laat het neerslaan naar de bodem



Lid
Antwoord: 12

bedankt voor de tip , ik ga het eerst even met de kous proberen.