Forum
Beste mensen,
Mijn vijver heb ik laats gevuld met Vijversubstraat en sindsdien is mijn water niet helder. Waarschijnlijk omdat ik het substraat niet gespoeld heb voordat ik het in mijn vijver gooide. Ik vind het namelijk niet zo leuk dat het water nu na een maand nogsteeds niet helemaal helder is...er zweef denk ik teveel zanddeeltjes rond.
Wat kan ik eraan doen? Moet ik het water helemaal verversen?
bedankt
probeer op de uitlaat van de filter een nylonkous te hangen mss dat je het er zo kan uitfilteren?
Pietje wrote: probeer op de uitlaat van de filter een nylonkous te hangen mss dat je het er zo kan uitfilteren?
bedankt ik zal het zeker proberen.
Dat probleem heb ik nu ook helaas met mijn vijver, had er ook substraat in gegooid en nou is mijn vijver ook niet meer helder.
Is het al gelukt met de nylonkous? wij gaan het daar ook mee proberen en hopen dat het lukt
je kan ook white powder of kusuri klay toevoegen, dat bind zwevende deeltjes en laat het neerslaan naar de bodem
bedankt voor de tip , ik ga het eerst even met de kous proberen.