Forum
Ik heb 4 weken geleden mijn nieuwe vijver (6kub)gevuld met water. twee weken geleden heb ik er 12 potten zuurstofplanten ingezeten een 18 tal oeverplanten. Nu is het water behoorlijk groen. GH waarde is 11.
Moet ik hier iets aan doen of is dit normaal?
Dit zijn zweefalgen, heel normaal in een nieuwe vijver.
De beste methode om die te bestrijden zijn watervlooien uitzetten (er mogen geen vissen in de vijver zwemmen, die zijn er verzot op).
In het voorjaar dikkopjes in de vijver brengen heeft hetzelfde effect.
Een andere manier is planten in de vijver en het moeras aanbrengen die veel nitraten verbruiken.
Er bestaan ook chemische middelen maar die zijn af te raden.
Je kan ook een uvlamp gebruiken, dit wordt veel toegepast en is zeer effectief.
groetjes jef
Ga ook eens kijken in de hoofdafdeling artikels in de afdeling FAQ, daar vindt u een lijst met de meest gestelde vragen over algen.
Geachte lezer ,
Om het groene water op nog een betere manier aan te pakken gebruik je beter de produkten aangeboden door Perfect Stabel meer bepaald draadalgenpoeder of de gewone stabel , met deze produkten ga je op een biologische manier de vijver behandelen en schaad je geen planten en vissen . Verder hoef je maar af en toe volgens de dosering dit proces af en toe te herhalen .
doen gewoon !!!
WIJ HEBBEN HET GANSE GAMMA PERFECT STABEL (PENAC) IN ONZE WINKEL. GEOPEND ALLE DAGEN , SLUITINGSDAG DONDERDAG
ZONDAGS OPEN TOT 16u00
WIJ STAAN STEEDS TOT JULLIE DIENST
Ons adres :
GROENDEKOR BVBA
VIJVERAFDELING
BERGENSESTEENWEG 408
1600 SINT-PIETERS-LEEUW
TEL : 02/377.86.32.
FAX : 02/331.14.53.
E-MAIL : kim.portaels@advalvas.be
[Aangepast door PORTAELS KIM op 08-02-2001 om 08:26 PM]