Forum
Beste mensen,
Ik ben pas nieuw hier. Vroeg ook om raad over mijn algenprobleem. De Webmaster raadde me aan om het niet leeg te halen en het de tijd te geven. Ik praat dus over een opstartende vijver. Ik heb het een paar weken aangezien, maar het is echt erwtensoep. Ik wist ook niet, hoe ik de zuurstofplanten in de gaten moest houden zodat ze niet zouden gaan verslijmen, omdat er door de groene laag geen zonnelicht door komt. De plantjes liggen immers op de bodem.
Met alle respect Webmaster, we hebben het vandaag leeggehaald. De vissen haddden het ook al moeilijk mee.
We hebben een biofilter met UVC-lamp in bestelling. Nooit nodig gehad. Altijd een glasheldere vijver.
Ik zeg niet, dat jullie de vijver leeg moeten halen. Er zal ongetwijfeld iemand op jullie brieven antwoorden.
Voor mij persoonlijk zag dit als enige oplossing.
We installeren pas weer, als de biofilter er is.
Ik heb nog wel een vraag. Zuurstofplanten, die er een paar weken geleden groen in zijn gekomen en nu bruin zijn, zijn die kapot, of worden die wel weer groen?
Ik wens jullie succes en geduld ( niet altijd even makkeijk, als de vijver groen is ).
Groetjes
Als je fonteinkruid als zuurstofplant gebruikt en deze staan in de zon is het normaal dat ze bruin worden.
Dank je wel Seylon, maar ik bedoelde eigenlijk, zuurstofplanten, die op de bodem groeien, zoals waterpest en gedoornd hoornblad.
Waarom worden ze binnen een paar dagen of weken bruin? Zijn ze dan kapot door het groene water (zweefalgen )?:confused: