The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

voeren

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
1,585 Bekeken
(@pasje)
Trusted Member
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

Hoi,

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik het beste kan voeren?
Er zijn zoveel producten verkrijgbaar.
Wat moet ik voeren voor een mooie kleur te krijgen?
Wat moet ik voeren voor de groei te bevorderen?
Wat moet ik voeren voor ze gezond te houden?

Het zijn een paar vragen maar hoop dat ik er goede antwoorden op krijg

Citeren
(@pietje)
Noble Member
Deelgenomen: 19 jaar geleden

daar ga je dan ook veel verschillende antwoorden op krijgen, ik voer met Ichi Food van Aquatic Science heb er goede ervaringen mee net zoals vele anderen. Tis wel duur ...

BeantwoordenCiteren
(@webmaster)
Noble Member Admin
Deelgenomen: 24 jaar geleden

Dit artikel kan je wellicht meer leren:
Basisbeginselen koi voederen

Ik denk dat je vragen niet zo heel éénvoudig te beantwoorden zijn. Er zijn heel veel goeie voeders op de markt en iedereen is tevreden van hun merk.

Ik zou je als tip kunnen geven om niet al teveel te voederen in functie van groei bevordenen of kleur verbeteren. De kleur van een koi hangt immers niet alleen af van het voeder. Teveel voeder geven met kleurbevorderaars is ook niet goed. Ook de groei van de koi hangt niet alleen af van het voeder dat je geeft. Watertemperatuur, stamboom, zuurstof en waterinhoud vijver zijn belangrijke factoren die ook hun rol spelen.

Geef gewoon een heel goed basisvoer. Wanneer het lekker warm is kan je je koi verwennen met een wat extra krachtig voer of een voer waar een ietsjes meer spirulina in aanwezig is.

Je kunt bij één merk blijven.
Je kunt ook mengen
Je kunt ook zelf ondervinden en elk jaar eens een ander voedermerk uitproberen.

BeantwoordenCiteren

Deel:

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.