The Pond Library

Vraag en Antwoord

Visvoer

Lid
Topic starter

Beste mensen,

Ik heb een vijver met diverse vissorten (goudvis, goudwinde's, riviergrondels, zonnebaars en Ghost-koitjes).

Mij is bij aanschaf van de ghost-koitjes geadviseerd om hoogwaardig visvoer (Velda Rondette) te gebruiken.
Het zou ook goed zijn voor de rest van de vispopulatie.

Nu zag ik ook Velda Koinatuurvoer (zijderups) staan.
"Bevordert de groei, weerstand en kleur" staat op de verpakking.
Nu heb ik 3 vragen:
Is dit voer ook geschikt voor de overige vissen?
Is het een goede vervanger voor de Rondette?
Heeft iemand hier ervaring mee?

De ghost-koitjes zijn nu ongeveer 4-5 cm.

Groeten Uit-geest,

Edwin

Lid

Ik heb ook zo'n doos gedroogde zijderupsen van velda gekocht. Ik weet niet of het echt de kleur enz. gaat bevorderen. Uit eigen ondervinding kunnen goudvissen, windes, enz. dit niet doorgeslikt krijgen. Ze zullen het wel even in de mond houden maar spuwen het even later weer uit. Ik denk zelf dat alleen koi's of vissen die groter zijn dan 30cm het binnen kunnen spelen. En aangezien jouw ghost-koi nog maar 4-5 cm zijn betwijfel ik het ten zeerste dat ze het naar binnen zullen krijgen...

Wat ik wel opmerk is dat mijn koi dit ontzettend lekker vinden. Ze zijn er veel gulziger op dan op gewoon voer.

groet

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.