Ik heb een aantal weken geleden witte stip gehad. Hiervoor kreeg ik het advies om Malachiet in het water te mikken...
Nou ik weet niet wat voor zooi dit is maar binnen 2 weken ben ik 5 grote goudvissen, 2 kleintjes, 1 steur en 3 shubakins verloren..
Ik heb nu nog 4 redelijk grote goudvissen en 1 shuba erin zitten alleen deze liggen constant aan het oppervlak te "drijven" en happen heel snel naar lucht...
Ik kan ze zelfs aaien... wegzwemmen doen ze niet...
Ook eten ze niet tot zeer slecht...
Iemand een idee wat dit is?
laat zo snel mogelijk een koidokter komen en vertel hem alles wat je in de vijver hebt gedaan kwa middeltjes, hopelijk kan deze dan nog redding bieden.
Lijkt op een zuurstof gebrek.
Heb je je ook aan de dosis gehouden en behandelingsduur? Malachietgroen is puur vergif.
Dan is het niet aanbevolen om zomaar produkten in de vijver te kappen, bepaalde vissen kunnen niet tegen medicatie zoals de Steur bijvoorbeeld.
Er wordt niet voor niets aanbevolen om vissen in quarantaine te plaatsen, in plaats van een hele vijver te behandelen want alle micro leven wordt en is om zeep geholpen inklusief een aantal vissen.
Meteen water afpompen voor een kwart en verversen met kraanwater en dit iedere dag herhalen zodat op vierdagen tijd de hele vijver ververst is.