The Pond Library

Vraag en Antwoord

Notifications
Clear all

springende koi

3 Posts
3 Users
0 Likes
2,574 Views
blokland90
(@blokland90)
Active Member
Topic starter  

na een verhuizing van mijn oude vijver naar mijn nieuwe vijver zijn er in 1 nacht drie koi's uitgesprongen op precies dezelfde plaats! helaas was het voor twee koi's te laat om ze te redden. het ging hier om een ghostkoi en een israelische koi. hoe kan dit? ik heb er nu een net op liggen maar ik wist helaas niet dat dit kon gebeuren en blijven ze dit doen? kan ik er iets tegen doen? er zitten ook nog twee kohaku's in maar die waren er gelukkig niet uitgesprongen.

etienne
(@etienne)
Reputable Member

Dit komt meer voor bij verandering van water!

ReplyQuote
Maggy
(@maggy)
Eminent Member

Verandering van water kan er soms voor zorgen dat de vissen gaan paaien, en dan kunnen er zulke dingen gebeuren.

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.