Forum

Schimmels

Lid
Topic starter

Verschillende van mijn koi hebben last van schimmel. 2 hebben witte plekjes op de huid, en anderen hebben het vooral op de staart en rugvin. Het ziet er wat "wat-achtig" uit. Ik heb de vijver al diverse malen ontsmet, en geneesmiddelen toegevoegd, die voor de symptonen zouden moeten helpen, maar er komt geen verzndering in. Nu wil ik de besmette koi's in quarantaine zetten. Wie kan mij vertellen waar ik terecht kan voor een goede diagnose en een goed advies voor de behandeling. Mijn vijver is ca. 14 m³. en wordt met zo'n 5000 ltr. per uur gefilterd door een bak met ruim ½ m³ lavasteen. D waterkwaliteit is goed, en ik laat regelmatig 2 a 3 m³ water af, om met vers water aan te vullen. Gisteren zag ik dat 1 leverkoi een plek op de buik heeft die er echt als een zakje uitziet. Ik had hem al enkele dagen niet gezien, nu ligt hij constant aan de kant, bijna roerloos.
Graag had ik een adres van een deskundige betreffende koiziekten. Ik woon in de regio Eindhoven

Lid

Hallo Gerard,

Ik woon zelf ook in de regio Eindhoven en als er wat schimmel of parasieten in de vijver zitten behandel ik de vijver met FMG.
Voor als nog heeft dit bij mij telkens goed geholpen.
Als je een goede diagnoze wilt hebben (wel aan te raden) heb je hier in de buurd de keuze uit een aantal bedrijven.
Te weten in Eindhoven(vijvercentrum Ekkersrijt), Beek en Donk (naam even vergeten) en in Oirschot(vijvercentrum de scheper).
Zelf acht ik de laatste 2 de beste voor jou probleem.
Veel succes met je vissen.
john

Lid
Topic starter

Hallo John,
Bedankt voor je reactie, ik ga je tips meteen uitvoeren. Met vriendelijke groet.
Gerard