Forum
Hallo,
Mijn vriendin heeft op haar werk een goudvis die sinds twee weken bijna helemaal krom trekt. Hij zakt ook steeds naar de bodem waar hij dan even stil blijft liggen. Dan probeert hij weer een beetje te zwemmen, vaak ook op zijn kop en dan achteruit. Soms wanneer hij een beetje door zwemt komt hij in normale toestand terug. Hij is dus krom en is aan een kant ingedeukt. Hij ademt vrij snel en met mond open maar soms stopt hij even helemaal met ademhalen. Hij eet nog wel en ook nog gretig. Zijn ogen zijn ook wat uitgepuild. Wat moeten wij met dit visje doen? Het ziet er zo vreselijk zielig uit, heeft iemand hier antwoord op?
Wat voor soort goudvis is het? Waarschijnlijk een heel chique kweekvorm he? Is een genetisch zwemblaas probleem, ongeneeslijk.
Een beetje zout aan het water toevoegen zal misschien wat verlichting geven. Groeten Hugo
De ruggengraat is gebroken, dat is duidelijk. Maar nu is de vraag hoe komt dat. Heeft u recent de vis een medicijn toe gediend, of vroeger misschien, is de vis recent gekocht? Welk voedsel geeft u?
Groeten
Eric
Ik had zelf eerst ook het idee dat het een zwemblaas probleem was. Maar hier zijn wat antwoorden op Eric zijn vragen. Het goudvisje hadden ze al twee jaar. Maar hij zwom nu sinds twee weken zo krom rond en werd steeds krommer. Hij heeft geen medicijnen gekregen en kreeg van dat droge vlokkenvoer. Ik moet er nu helaas bij zeggen dat hij niet meer leeft. Toch is het handig om te weten wat er eigenlijk aan de hand was, voor een hopelijk niet voorkomende volgende keer.
Alvast bedankt. Ursala