The Pond Library

Vraag en Antwoord

goudvis

17 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
3,954 Bekeken
missie
(@missie)
Lid
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

heb 1 week geleden spul van een koidokter meegekregen voor in de vijver tegen haakworm voor de koikarpers, maar van de week begon mijn op te vallen dat mijn goudvissen er ziek van worden denk ik ,heb er 3 er uit gehaald appart gezet 1 zwemt alleen over bodem heen ken niet om hoog meer komen de andere bibbert , als ik de rest er ook uit haal van goudvissen al lijkt mij dat elke goudvis aangetast is ergens mee ze hebben aan de buiten kant beschadeging. zou ik ze nog kunnen redden als ik ze er uithaal uit de vijver ????????????

Citeren
Pietje
(@pietje)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden

als de dokter wist dat er goudvissen opzaten zal hij u wel niets meegegeven hebben van medicijnen waar die niet tegen kunnen. Daarbij goudvissen zijn sterke vissen en zijn van dezelfde familie als koi dus volgens mij is het niet van het medicijn maar van iets anders.

BeantwoordenCiteren
missie
(@missie)
Lid
Topic starter  

Pietje wrote: als de dokter wist dat er goudvissen opzaten zal hij u wel niets meegegeven hebben van medicijnen waar die niet tegen kunnen. Daarbij goudvissen zijn sterke vissen en zijn van dezelfde familie als koi dus volgens mij is het niet van het medicijn maar van iets anders.

we hebben niet over goudvissen gehad toen , tis verwondelijk dat alleen de goudvissen nu op eens iets hebben en niet de koi ,nu heb ik ergens gelezen dat als je medicijnen in vijver gooid moet je uv lamp uit zetten als dat waar is heb ik een probleem wand dat heeft de koidokter niet gemeld tegen ons . ze hebben ook witte vlekken en streepen ,en paar koi hebben dat ook witte vlekje geen witte streepen

BeantwoordenCiteren
Tommeke
(@tommeke)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

dan zou ik die koidokter nog eens laten komen en hem alles nog eens uitleggen en als je dat zegt dat je niet wist dat de uv lamp uit moest zal hij mischien wel iets regelen

BeantwoordenCiteren
Pietje
(@pietje)
Lid

ja tis precies een koidokter die niet veel raad geeft of informatie vraagt aan u over de vijver en zijn bewoners vooraleer hij medicijnen geeft??? Hij moet toch vragen of er nog andere soort vissen in vijver zit op zijn minst

BeantwoordenCiteren
Tommeke
(@tommeke)
Lid

ja inderdaad is dit een bekende koi dokter of niet en is hij bij jouw thuis geweest ?

BeantwoordenCiteren
missie
(@missie)
Lid
Topic starter  

waar ik 5 koi had gekocht bij een koifarm die heb ik gebeld over zieke vis ik mocht langs komen met vis, en zijn dochter waar dat bedrijf ook van is die maakte een afstrijkje en zag haakworm en gaf dat spul we waren met ze 2 ik en man en geen van ons bijde heb haar daar over horen vertelen over uv lamp . baaaal hier enorm van

nu heb ik morenicol cytofex in gedaan in vijver de goudvissen hebben witachtig slijmerig spul over hele lijf en koi hebben ook wel last van witte plekjes maar zijn daar niet ziek van behalve mijn goudvissen die heb ik al appart gezet die er ernstig aan toe zijn

dus nu uv lamp uit alleen ben er niet achter of pomp ook uit moet heb 3 kamer filter borstels matten en lava korrels

BeantwoordenCiteren
Tommeke
(@tommeke)
Lid

nee de filter mag blijven draaien maar zal nadien wel terug moete worden opgestart

BeantwoordenCiteren
missie
(@missie)
Lid
Topic starter  

terug op gestart??? ik heb gewoon stekker er in gedaan pomp gaat dan aan water gaat gewoon door filter heen . en komt er in vijver weer uit

niet goed zekers ?????????

BeantwoordenCiteren
Tommeke
(@tommeke)
Lid

ja ik bedoel met opstarten dat je na 2 weken eens terug bacterien moet toevoegen omdat je die nu allemaal dood met dat product.

BeantwoordenCiteren
missie
(@missie)
Lid
Topic starter  

thankssssssss gesnapt duurt ff maar ben nog leekie

BeantwoordenCiteren
Pietje
(@pietje)
Lid

voila u bent dus niet bij een koidokter geweest in tegenstelling tot wat u beweerde

das een keuze die u maakt en das de verkeerde keuze

morenicol cytofex is een commercieel middel en bestrijdt enkel symptomen, het geneest niets. Dat staat trouwens in de handleiding. Enkel koidokters kunnen antibiotica voorschrijven dat kan je niet kopen in de winkel.

dus als je wil dat je vissen genezen ga er mee naar een koidokter, spijtig dat ik het 2 keer moet zeggen, hopelijk geen derde keer

BeantwoordenCiteren
missie
(@missie)
Lid
Topic starter  

Pietje wrote: voila u bent dus niet bij een koidokter geweest in tegenstelling tot wat u beweerde

das een keuze die u maakt en das de verkeerde keuze

morenicol cytofex is een commercieel middel en bestrijdt enkel symptomen, het geneest niets. Dat staat trouwens in de handleiding. Enkel koidokters kunnen antibiotica voorschrijven dat kan je niet kopen in de winkel.

dus als je wil dat je vissen genezen ga er mee naar een koidokter, spijtig dat ik het 2 keer moet zeggen, hopelijk geen derde keer

ze noemde zich zelf wel koiiiiiiiidokterrrrrrrr

BeantwoordenCiteren
Pietje
(@pietje)
Lid

tjah iedereen heeft de vrijheid zich te noemen zoals men wil hehe

het zal wel geen koidokter zijn, die schrijven geneesmiddelen voor en geen commerciële brol.

BeantwoordenCiteren
missie
(@missie)
Lid
Topic starter  

vandaag morenicol gekocht vanwege die goudvissen

dat spul van vorige week was iets anders was het duurste spul wat ze hadden voor haakworm 60 euro voor een zakje poeder is niet goed koop ,oke die vis is er wel iets van op geknapt maar denk dat het niet helemaal weg is vanwege dat ik uv aan gehouden heb , volgende keer weet ik van uv dus zal dan wel goed komen .

BeantwoordenCiteren
Pietje
(@pietje)
Lid

ik hoop op het beste voor u, ik duim alvast opdat alles goedkomt

BeantwoordenCiteren
missie
(@missie)
Lid
Topic starter  

het is een koifarm waar ze duizende vissen verkopen op aan rade van veel mensen heb ik daar mijn vissen gekocht, ik heb gebeld over vis die vertelde als je langs komt om 1 uur is de koidokter er ook ik moest op tijd zijn als was die dokter weg , en die medicatie zal best goed geweest zijn alleen die vrouw heeft niet alles gevraagt wat ze had moeten vragen , ze gaan er van uit dat je waarschijnelijk wel weet dat je uv uit moet zetten ,hopelijk misschien dat iemand dit leest en weet wat hij moet doen al het zo ver is bij diegene die dus ook een leek is , ik had ook mijn vissen dood kunnen laten gaan maar had er de tijd en geld voor over om ze beter te maken dat dit zo gelopen is ken ik natuurlijk niks aan doen . maar toch bedankt piet voor je reactie elke keer weer als ik weer een vraag had ,alleen moet je geen schuld gevoel aan mij geven heb 60 euro ook in het zakje kunnen laten .

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.