Forum

buikwaterzucht

Lid
Antwoord: 15
Topic starter

Ondanks alle zorgen is de koi waar ik enkele dagen geleden van sprak aan zijn buikwaterzucht overleden. De dag van de afspraak met de dierenarts lag hij 's morgens dood in de vijver. Om zeker te zijn heb ik de vijver nadien ontsmet omdat ik niet weet omdat het door een bacterie komt. Voorlopig zijn er aan mijn andere koi's niets te zien (gelukkig maar). Kan ik nog andere voorzorgsmaatregelen nemen. Kan men dit testen in het water?? Je begrijpt dat ik dit niet graag nog eens zou meemaken. Ik heb er een foto bijgedaan van ongeveer een week voor ze stierf zodat iedereen goed kan zien wat buikwaterzucht juist is en men op tijd kan ingrijpen
Verder bedankt aan iedereen die mij al geantwoord heeft

Bijgevoegde bestanden

Antwoord: 1

Staan de schubben open?
Zo op de foto te zien lijkt het van niet. Als dat zo niet is, dan is het iets anders. Maar wat dan? Eitjes die niet al komen, binnen waardse tumor, zijn enkele voorbeelden.

Rud

De laatste 2 dagen lag ze op haar zij en omdat ze zo opgezwollen was dacht ik aan buikwaterzucht. Nadat ze gestorven was heb ik ze niet laten onderzoeken (had dat beter wel gedaan). Ik zal de komende weken al mijn vissen goed in het oog houden en hopen dat ik zoiets niet meer voor heb.
Maar door u al aangehaald, er zijn veel te weinig dierenartsen (en dan vooral ten zuiden van Antwerpen) die iets van koi's afweten en dan nog huisbezoeken afleggen. Het is niet vanzelfsprekend om een zieke volwassen koi effe voor een paaar uur uit de vijver te halen om te vervoeren en onderzoeken. De stress die dat meebrengt voor de vis bovenop de ziekte.......

Spijtig dat hij gestorven is.