Wie voort zijn vissen al
1à2 keer per week
meerdere kere per week
elke dag
elke dag meerdere keren
Sinds dit weekend ben ik begonnen met voeren.
Dit doe ik voorlopig 1 a 2 keer per week afhankelijk van het weer.
De steur geef ik eerst een beetje voer (steurvoer) en daarna de koi zodat de steur op zijn eigen tempo het voer kan eten zonder gestoord te worden.
Mijn vissen krijgen nog helemaal niets.
Die van mij krijgen eten als ze erom vragen.
De laatste 2 dagen kommen ze al gretig vragen... ze zijn percies uitgehongerd...
Hoi, ik zou verwachten dat de poll ook een selectie heeft dat je nog niets geeft.
Ik zelf geef mijn stueren elke dag eten (Ok in de winter).(Let wel mijn steuren zijn 1 tot 1,3 meter en mijn vier Koi's zijn niet groter dan 40 cm.
Mijn Koi krijgt en eet nog steeds niks.
m.v.g Stefan
Ik voer elke dag maar de vissen zitten dan wel met zen allen in een verwarmde binnenvijver. Eens de temperatuur van de buitenvijver op 14° komt gaan de koi terug naar de buitenvijver.
Ik voer mijn koi de hele winter door. Ze krijgen om de dag wat wheatgerms. Ik las wel elke winter een korte periode niet voeren in (ca. 3 weken). Voorwaarde voor het voeren tijdens de winter is mijns inziens dat je de watertemperatuur op 6+ graden houdt.
Met de huidige vijvertemperatuur van ca. 10 graden voer ik dit nu op tot eens per dag. Tevens voeg ik momenteel vitaminen toe aan het voer om mijn koi te laten aansterken, zodat ze de eerste aanval van parasieten beter kunnen doorstaan.
Ik ben net begonnen met voeren. De vissen beginnen ook al gretig te happen en actiever te worden. Ze eten echter nog niet zoveel als ze normaal doen, midden in de zomer, maar dat is niet meer dan logisch.
Voer zeker niet te veel, want nu je waterplanten nog niet superhard groeien, is de kans op algen groter (in een plant/visvijver).
Grtz, Guido
Is het goed dat je vitamines geeft aan je koi? en zo ja dewelke?
mvg bdg
Ik geef in de zomer vitamine C, in de vorm van een in 4 gesneden sinaasappel 🙂
Voor de rest denk ik dat er in het "betere" voer alles aanwezig is wat vitamines betreft. Aanvullen met mais, paprika, salade, wortelen, erwten, honing, knoflook, bruin brood,... kan natuurlijk altijd.
ik voer nog niet omdat mijn vissen weer allemaal op de bodem zitten . laatst toen het zo warm was . zaten ze wél bovenin . ik zie ook geen vis want het water is bruin. ja ik weet het . te zacht water . er hangt al een panty met maerl in. kiek' wat wot! groetjes jolanda
Beste Tommeke,
Het voeren hangt natuurlijk af van de hoeveelheid vis de grote van de vissen en de temperatuur.
Je kunt pas weer gaan voeren als de watertemperatuur boven de 10 graden celcius is
P.S zie onderstaande site voor enkele exemplaren van mij.
http://home.zonnet.nl/JosKlaassen/
Veel succes nog met de hobby,
MVG Rob.
Ik voer ze elke dag een beetje ze een goed:)