The Pond Library

Vraag en Antwoord

Steur eet niet

Lid
Topic starter

Ik heb een diamantsteur van ca. 40cm Hij heeft al een paar weken blijkbaar niet gegeten. Bij dag ligt hij meestal stil. 's Avonds en 's nachts is hij bijzonder actief. Ik heb hem uit de vijver gehaald en hem in een qbak gezet. Hij weigert nog steeds te eten. Als ik steurvoer gooi eet hij met veel geluk 1 korreltje op; de rest laat hij liggen.

Weet iemand raad?

Mvg

Lid

Genoeg zuurstof met deze warmte ??

Lid
Topic starter

in de qbak zitten twee zuurstofstenen en een circulatiepomp. trouwens, er zit nog een andere steur in de vijver (10.000 liter) en die doet het prima!

Lid

Circulatiepomp is toch een cv pomp?

Ik hoorde toen hier de cv werd vervangen en ik dus vroeg of ik de pomp mocht hebben, dat een circulatie pomp zuurstof uit je water onttrekt.

Dus het komt er nu op neer dat je aan de ene kant lucht toevoegt en met je pomp er weer uit haalt.

Kijk de kieuwen van je steur even na, mischien zit er wel wat draadalg in

Lid
Topic starter

Het is een gewoon fonteinpompje. Er zit geen draadalg in de kieuwen van de steur.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.