Hallo, ik vraag me nou echt af hoe je die dieprode kleur in de tekening van koi krijgt. Ik geef mn koi naar mijn mening zeer goed kleurversterkend voer. (hikari color enhancer (spirulina)). Maar de kleuren worden echt diep oranje i.p.v. rood. Dit vind ik niet zo heel erg, maar het is wel minder mooi.
Misschien dat dat wel een ander soort type vis is ofzo, dan heb ik niks gezegd :rolleyes: ...
Hoe kun je nou zorgen dat de rode kleuren omhoog worden getrokken?
Dit is meestal een erfelijke kwestie.
Inderdaad,
Ik heb verschillende Showa en Sanke. De ene is diep rood van hi en de andere is heel wat minder rood en verandert nauwelijks.
Zacht water helpt wel voor beter hi maar is dan minder goed voor sumi.
Ik heb zacht water.
Ik durf het haast niet te zeggen maar ik ga het toch doen. Wat dacht je van groen water?
Als je niet zover wilt gaan dan kan een andere voeding misschien wat resultaat opleveren maar het is zoals tekenaar zegt vooral een stamboom kwestie zeg maar.
maar ik begrijp dus dat voeding zoals colour enhancers onzin zijn?
Onzin zou ik ze niet durven noemen, maar iemand met blond haar krijg je ook niet rood door wortels te laten eten.
Heb dit verlof bezoek gehad van een forumlid die ook een paar weken zijn water groen laat kleuren in het begin van het seizoen. Het schijnt vruchten af te werpen en daar twijfel ik niet aan. Ik neem volgend jaar de proef op de som.
Zelf geef ik verse garnalen als kleurversterker. Vooral in de schaal zitten er kleurversterkende eigenschappen.