The Pond Library

Vraag en Antwoord

inteelt

Lid
Topic starter

Ik ben in mijn vijver begonnen met 2 sarasa's, 1 mannetje + 1 vrouwtje. Deze waren van verschillende afkomst.
Deze 2 oudste vissen zijn dood, maar nu beginnen de nakomelingen hiervan onder elkaar te kweken. Is het nu aangeraden om al de vrouwtjes of mannetjes te verwijderen en enkele nieuwe op te zetten ? Tot in de hoeveelste graad kan dit kweken onder elkaar geen kwaad ?

Lid

Mijn goudvissen hebben zo'n 6 gerenaties voortgebracht en deze vissen waren altijd heel gezond. Geen misvormingen. Dus ik weet niet of je wel kan spreken van inteelt. Ik ben wel begonnen met een stuk of 8 vissen aangezien ik 'un terrible ' ben in het herkennen van het geslacht.

Lid
Topic starter

In dezelfde familie blijven kweken is altijd inteelt.

Lid

Ja idd . Maar ik verstond onder het woord 'inteelt' misvormde vissen etc.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.