The Pond Library

Vraag en Antwoord

vijveraanleg

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
2,299 Bekeken
bompa7854
(@bompa7854)
Lid
Deelgenomen: 19 jaar geleden
Topic starter  

hoy,mijn naam is ludo en ik wil een koi vijver aanleggen van 4m x 1.40m x 80cm,nu is mijn vraag kan ik op deze diepte van 80 cm kois houden,ik kan niet dieper gaan daar ik op een bestaande voer vertrek,ik bouw hem bovengronds,en maak ik hem best in beton met folie er in of moet ik hem met polyester maken
groetjes nog en alvast bedankt

Citeren
Pietje
(@pietje)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden

als je dieper kunt ga dieper, maar op 80cm kan koi perfect overleven. Folie of polyester is een persoonlijke keuze, persoonlijk vind ik polyester mooier dan folie.

BeantwoordenCiteren
Midorigoi
(@midorigoi)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Kan je hem niet wat langer en breeder maken zodanig dat je wat meer watervolume hebt om temperatuurschommelingen op te vangen. Met 4480 Liter zal koi overleven maar zal hij in de winter toch een heuse strijd moeten voeren om te kunnen overleven. Isolatie is hier de boodschap mede omdat de bak bovengronds zal staan en zo de koude wind en dergelijke zal opvangen.
Of een verwarmingselement...

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.