hoi iedereen,
nogmaals iemand met randafwerkingsproblemen; ik goot eerst een betonnen rand rond de vijver, waarover de rubberfolie ging.
Nu zit ik echter met een 15 cm brede horizontale rubberstrook op hetzelfde niveau van mijn grasveld. Hoe camoufleer ik deze met zo gering mogelijke dikte. Gezien het gebogen vormen zijn kan ik geen hout gebruiken.
Graag vond ik een mosachtige plant die de folie zou overkruipen en verbergen. Idem voor een strook aarde (zo'n 50 cm breed) tussen mijn terras en vijver dat zo laag mogelijke bodembedekker zou moeten krijgen.
Wie weet raad of heeft ideen?
Bedankt en groeten
filip
Je kunt proberen met Cotula. Dat si een heel klein bodembedekkertje. Het blad doet denken aan een varenblad maar ze groeien slechts enkele centimeter hoog ùaar kruipen enorm.
Bedankt, ik zoek dit plantje eens op.
Sorry webmaster, maar cotula is niet geschikt voor mij, ik wil de plantjes namelijk langs de droge kant van de rand planten. Ik zag dat er kruiptijm bestaat die erg laag blijft, mischien dit...
Nog iemand suggesties?
vr.gr.
filip
Cotula kan perfect droog staan ook. Hij blijft dan wel kleiner maar da's net de bedoeling. Gans mijn Japanse tuin achteraan staat vol van Cotula en ik heb een droge zandgrond. doet het perfect. Mos lukte niet maar deze wel.
Cotula potentillina
Cotula squalida
Cotula pectinata.
Voor mensen die geen mos in hun Japanse tuin kunnen houden is dit een heel goeie vervanger. Wordt maar een 1 tot 2 cm hoog behalva als hij onder een boom staat of meer schaduw heeft dan gaat hij wat hoger. De plant kruipt ook voort en zeer goed. Onkruid krijgt geen kans.
Bedankt, dan ga ik op zoek waar ik ze kan verkrijgen en waag er een poging mee
vriendelijke groeten
een heel goed alternatief is acaena oftewel stekelnootje, groeit snel en bijna overal!