The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

randafwerking

(@filip)
Trusted Member
Deelgenomen: 22 jaar geleden
Topic starter  

hoi iedereen,

nogmaals iemand met randafwerkingsproblemen; ik goot eerst een betonnen rand rond de vijver, waarover de rubberfolie ging.

Nu zit ik echter met een 15 cm brede horizontale rubberstrook op hetzelfde niveau van mijn grasveld. Hoe camoufleer ik deze met zo gering mogelijke dikte. Gezien het gebogen vormen zijn kan ik geen hout gebruiken.

Graag vond ik een mosachtige plant die de folie zou overkruipen en verbergen. Idem voor een strook aarde (zo'n 50 cm breed) tussen mijn terras en vijver dat zo laag mogelijke bodembedekker zou moeten krijgen.

Wie weet raad of heeft ideen?

Bedankt en groeten
filip

Citeren
(@webmaster)
Noble Member Admin
Deelgenomen: 25 jaar geleden

Je kunt proberen met Cotula. Dat si een heel klein bodembedekkertje. Het blad doet denken aan een varenblad maar ze groeien slechts enkele centimeter hoog ùaar kruipen enorm.

BeantwoordenCiteren
(@filip)
Trusted Member
Topic starter  

Bedankt, ik zoek dit plantje eens op.

BeantwoordenCiteren
(@filip)
Trusted Member
Topic starter  

Sorry webmaster, maar cotula is niet geschikt voor mij, ik wil de plantjes namelijk langs de droge kant van de rand planten. Ik zag dat er kruiptijm bestaat die erg laag blijft, mischien dit...
Nog iemand suggesties?

vr.gr.
filip

BeantwoordenCiteren
(@webmaster)
Noble Member Admin
Deelgenomen: 25 jaar geleden

Cotula kan perfect droog staan ook. Hij blijft dan wel kleiner maar da's net de bedoeling. Gans mijn Japanse tuin achteraan staat vol van Cotula en ik heb een droge zandgrond. doet het perfect. Mos lukte niet maar deze wel.

Cotula potentillina
Cotula squalida
Cotula pectinata.

Voor mensen die geen mos in hun Japanse tuin kunnen houden is dit een heel goeie vervanger. Wordt maar een 1 tot 2 cm hoog behalva als hij onder een boom staat of meer schaduw heeft dan gaat hij wat hoger. De plant kruipt ook voort en zeer goed. Onkruid krijgt geen kans.

BeantwoordenCiteren
(@filip)
Trusted Member
Topic starter  

Bedankt, dan ga ik op zoek waar ik ze kan verkrijgen en waag er een poging mee

vriendelijke groeten

BeantwoordenCiteren
't voschke
(@t-voschke)
Eminent Member
Deelgenomen: 21 jaar geleden

een heel goed alternatief is acaena oftewel stekelnootje, groeit snel en bijna overal!

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.