The Pond Library

Vraag en Antwoord

filtersysteem

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
2,626 Bekeken
Nicolletal
(@nicolletal)
Lid
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Ik heb een koivijver van 30 kuub en daar zitten 30 koi's in varierend van 15 cm tot 70 cm,ik heb een 3-kamerfilter van 330 liter en daar achter een plantenfilter 5*1*1meter L*b*h deze is totaal gevuld met substraat en planten,nu raad iemand mij aan om dit filter te vervangen voor 3* connect clear eerste gevuld met stil;staande bed en 2* bewegend bed.Het probleem is dat iedereen een andere mening heeftIk zou graag van andere koiliefhebbers een mening willen hierover

Citeren
josl
 josl
(@josl)
Lid
Deelgenomen: 18 jaar geleden

hallo,

als je huidig filtersysteem goed werkt, dan laat het zo.

een grotere filter is altyd beter,maar als je nu tevreden bent zou ik het gewoon zo laten.

groetjes

BeantwoordenCiteren
Webmaster
(@webmaster)
Lid Admin
Deelgenomen: 26 jaar geleden

Ik ben ook van dezelfde mening zoals Josl

BeantwoordenCiteren
Nicolletal
(@nicolletal)
Lid
Deelgenomen: 17 jaar geleden
Topic starter  

Het is wel zo dat het filter op dit moment voldoet naar tevredenheid,alleen de temperatuur is nu laag en het voeren staat ok op een laag pitje.Ze hebben mij verteld dat het filter goed is voor de vijver maar dan moet ik ook in de zomer zeer matig voeren,anders zou dit filter het niet aan kunnen en het filter zoals beschreven zou dan uitstekend dienst doen

BeantwoordenCiteren
Webmaster
(@webmaster)
Lid Admin
Deelgenomen: 26 jaar geleden

Onder de 10°C watertemperatuur hoef je niet te voederen Nicolletal.
Altijd voederen in functie van watertemperatuur en aantal koi en uiteraard de capaciteit van het filter.

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.