The Pond Library

Vraag en Antwoord

filterlijn

3 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
2,377 Bekeken
kingkoc
(@kingkoc)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Beste vijverliefhebbers,

Na veel wikken en wegen ben ik gestart met de bouw van een koi-vijver. Ik heb hier al veel nuttige info gevonden, maar toch nog even deze vraag ivm filtering.

In bijlage vind je een tekening van wat ik momenteel in gedachten heb. Graag jullie meningen, bedenkingen, enz. Ik ben momenteel erg aan het twijfelen of ik die vortex en 5-kamerfilter wel ga installeren. Ik kan makkelijk de wandskimmer over de ultrasieve laten gaan Of is een appart cicuit dan weer beter?

Het grootste probleem met die kamerfilter is dat deze pompgevoed moet zijn en eigenlijk hoger dan de vijver moet staan. Of zijn er liefhebbers die de pomp erachter hebben gezet?

Aangezien ik niet veel vissen voor zie de volgende jaren en de vijver toch ruim 35 kub gaat zijn moet die ultrabead dat makkelijk aankunnen.

gr

koen

Bijgevoegde bestanden

Citeren
Midorigoi
(@midorigoi)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Hoeveel is de uitgang van de skimmer?

BeantwoordenCiteren
kingkoc
(@kingkoc)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Thierry,

De uitgang is 50 mm. We hebben hierover al gesproken. Ik twijfel hard om die 5-kamerfilter alsnog te gaan gebruiken. 't wordt allemaal een stuk eenvoudiger als ik de pomp als laatste kan zetten. Wat als ik m'n pomp onderaan de filter zou aansluiten , bij de laatste afvoerdrain ipv na de overloop? Dan ga ik veel meer druk krijgen naar de pomp. Ik verlies enkel wat filtercapaciteit, maar dit is het geval van aansluiting na de skimmer niet zo erg denk ik. Is dit een mogelijkheid?

gr

koen

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.