Forum
Vijvervrienden,
Ten eerste aan de webmaster: geweldige update van het forum. Mooie interface!
Dan mijn vraag:
Ik ben een plantenfilter aan het maken. Het wordt een aparte unit naast de vijver. Als uitvoer van het plantenfilter wil ik graag een bamboebuis gebruiken. Kan dit? Bij de tuincentra zie ik namelijk "dichte buizen"... Openboren? Of is bamboe niet geschikt?
Bedankt alvast. 😉
Rockerd,
moet prima kunnen volgens mij. Je ziet wel vaker waterwerkjes van bamboe. En in Japan en China gebruiken ze niet anders... 😉
Dennis.
En weet iemand een adresje voor goedkope bamboebuizen?
Rockerd,
ik weet niet waar je vandaan komt... Maar in Kesteren (Betuwe) is een groothandel van alles wat met bamboe te maken heeft.
Omdat ik nooit verder heb hoeven zoeken, weet ik in de rest van NL/BE niet veel te vinden.
Gr, Dennis.
Ik kom uit Doetinchem. Dus dat is aardig dichtbij. Heb je ook een naam van dat bedrijf?
Thanks!
Arends Handelsonderneming
Tielsestraat 95
4041 CS Kesteren
Alles wat er te krijgen is, hebben ze er. 🙂
Gr, Dennis.
Als je een bamboe buis wil gebruiken om er water te laten doorlopen raad ik je aan om in de bamboe buis een pvc buis te plaatsen.
Bamboe heeft de neiging om te barsten waardoor al het water kan wegvloeien.