The Pond Library

Vraag en Antwoord

voorfilter

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
2,656 Bekeken
ruud stoop
(@ruud-stoop)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden
Topic starter  

Ik ga een vijver van 15000l bouwen met een gravity gevoerde filter,
ik heb een beadfilter en vraag me af wat ik het beste als voorfilter hiervoor kan plaatsen...

gegroet ruud

Citeren
De Rie
(@de-rie)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden

Een zeef is in dat geval een ideale oplossing

BeantwoordenCiteren
ruud stoop
(@ruud-stoop)
Lid
Topic starter  

Zit er ook nog veel verschil in kwaliteit (lees effectieviteit 🙂 ) van de zeven want de prijs varieert nogal sterk ze staan te koop vanaf zo'n 350 tot wel 1000 euro. en ook verschillen in micron van de zeef welke is nou een goede en waar kan ik die het voordeligst aanschaffen? :confused:

gegroet,

ruud

BeantwoordenCiteren
Benny D
(@benny-d)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden

De compaktsieve bestaat zelfs al vanaf 262 euro.
Het prijsverschil zit hem meestal in het feit dat men met een pompgevoerde of gravity zeef te maken heeft en met de breete van de zeef zelf.

BeantwoordenCiteren
ruud stoop
(@ruud-stoop)
Lid
Topic starter  

heb net even zitten zoeken en de goedkope versies zijn pompgevoerd, en dus helaas niet geschikt voor mijn vijveropstelling....
heeft er nog iemand een voorkeur voor een bepaald merk/type?

gegroet,

ruud

BeantwoordenCiteren
etienne
(@etienne)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Een mechanische filter ,welke soort dan ook ,zal altijd een grotere zeefoppervlakte moeten hebben dan een pompgevoede zeef om een voldoende debiet te genereren.
Bij de eerste moet het water op eigen kracht door de zeef stromen terwijl in het tweede geval het water door de zeef geperst wordt wat aan het debiet ten goede komt

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.