The Pond Library

Vraag en Antwoord

UV-lamp

Lid
Topic starter

Hallo,beste vijverliefhebbers,zijn er onder jullie,die de UV-lamp al hebben aanstaan?Ik begin vertroebeling van mijn water te krijgen (waarschijnlijk door het mooie weer),en daarom heb ik mijn UV-lamp al ingeschakeld!Is dit al het goeie moment?Bedankt.

Lid Admin

Hoi,

De mijne gaat meestal aan eind maart, begin april.

Lid

Moi,

De meningen zijn verschillend wat betreft de UV-lamp. Eigenlijk zijn er 2 meningen die je het beste naar eigen inzicht kunt invullen;
1- UV-lamp 24/7/365 aan laten. Dus het hele jaar door.
2- UV-lamp begin April aan zetten. Let wel, voorjaar was vroeg dit jaar. Voor hetzelfde heb je nog sneeuw liggen, dan de lamp later inschakelen.
Welke mening je ook voor gaat, ligt geheel aan jezelf. Persoonlijk doe ik hem begin April aan. Binnen 2 weken is de vijver dan weer helder.

Hokie

Lid

lekker het hele jaar aan laten staan dan heb je er altijd profijt van en zoveel energie verbruikt zo'n lamp nou ook weer niet.

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.