Forum
Ik heb last van slib in de vijver. Deze laag wordt steeds maar dikker en ik heb gezien dat de waterplanten er overal in groeien. Het is niet van de koi want op deze betreffende vijver zitten er geen. Is het schadelijk voor de vijver als ik dit slip erin laat?
Ik heb al gehoord van een vijverstofzuiger maar deze vind ik véél te duur om maar één keer in het jaar te moeten gebruiken. Kan ik deze misschien ergens huren of zo ? alvast op voorhand bedankt:)
In een siervijver zonder koi en veel planten kan een dun laagje slib geen kwaad.
heb ik namelijk dood alg als ik het wil weg scheppen komt er een wolk stof omhoog
Hallo WC-Duck,
Thijs vijvercenter in Duffel verhuurt dergelijke slibzuiger. Ik geloof van het merk Pondvac.
Ik dacht 25 €/dag + een borg.
Groetjes
MarcDP
bij mij komt het in de buurt van slib.. wel, een panty hangt er aan de uitlaat van de vortex 😀
timpie 😉
wc-duck,
Met zo'n vijverstofzuiger kan je mooi werk leveren maar je moet het wel meer dan eens per jaar doen hoor. Als je het regelmatig doet gaat het renigen gewoonweg veel beter dan eerst een sliplaag van 5 cm af te wachten. Bij de Pondovac van Oase raden ze aan om de maand.
MarcDP,
Pondovac is geen merk maar de vijverstofzuiger van Oase heet pondovac
Tja webmaster, dat kan wel maar ik heb wel geen zin om zo'n stofzuiger voor € 250 aan te schaffen...
Ik zal is proberen met dat product van henry ringer. Bacta Pur sludgebuster of zo iets ?
heeft iemand het adres avn Thijs in Duffel ?
Als het een vijverwinkel is kun je hem misschien vinden met google.