The Pond Library

Vraag en Antwoord

Eiwitafschuimer

3 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
2,008 Bekeken
psychotic
(@psychotic)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden
Topic starter  

Dag mede vijverfreaks

Ik heb een week geleden een eigen ontwerp gemaakt van een eiwit afschuimer. Na een paar uur zat mijn bak vol met een groene dikke smurrie. Het schuim wat erop staat is wit.

Normaal hoort dit toch zwart te zijn ?????

Indien dit niet goed wat is het dan wel????
Het lijkt mij dat het zweefvuil is maar ik weet het niet...

Moet ik de afschuimer op een skimmer zetten of mag het water ook van de bodem worden gezogen????

Greetz Dre

Citeren
Spike
(@spike)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden

De plaats waarvan je aanvoert blijft wel hetzelfde.
Op deze site staat een artikel van Tim en deze staat
opgesteld in zijn vortex,zo aangesloten op de bodem-
drainage.Op koihouse.nl staat deze aangesloten op
de skimmer,zodus oppervlaktewater.
Ik hoop je hierbij te hebben geholpen.

Vrgr.

BeantwoordenCiteren
timpie
(@timpie)
Lid
Deelgenomen: 23 jaar geleden

Hallo,

Een zeer alerte Spike heeft het artikel (eigenlijk zijn het twee artikels die één geheel vormen) al gevonden.. 😉

Dat het schuim wit is, is heel normaal (Schuim is een opeenhoping van belletjes). Het is de vloeibare fractie die eronder zit waar een kleurtje en geurtje (welke hangt af van de afstelling) aan zit.

Moest je soms foto's hebben van je afschuimer wil ik die graag eens ontvangen. Of als je een webpagina hebt met wat tekst en foto's over je ontwerp dan kan ik die link misschien aan het artikel toevoegen?

Lees gerust het artikel eens door, mijn e-mail vind je ook daar ergens. Veel leesplezier!

mvg, Timpie

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.