Kent iemand het duitse filter nuova turbo 700?
Ik heb hem gekregen, maar weet niet hoe ik hem aansluit. Bovenop het filter (dat maar 20x30c40 groot is) zit een apparaatje met een schoepenrad en stroomsnoer. Ik neem dus aan dat dit apparaatje samen met de filter onderwater moet staan. Het stroomsnoer is echter korter dan 1 meter. Naast dit apparaatje gaat een buis de ene filterkamer in. In de andere filterkamer zitten drie buizen. Ik neem aan dat die drie buizen uitgangen zijn. Zowel de ingang als de uitgang zitten bovenop de filter, naast het apparaatje.
Ik twijfel of hij onder water moet staan doordat het snoer zo kort is, en niet geaard is...
Ik ga zo oefenen in een emmer water. Als iemand meer weet of een gebruiksaanwijzing heeft of een leverancier kent die me verder kan helpen, dan graag antwoord.
Opgepast, geen gehaarde contacten kunnen niet alleen gevaarlijk zijn voor de mens, ook uw hele vijvertje kan geëlektrocuteerd worden.
Ga met het toestel naar een koihandelaar in uw buurt, die kan ter plaatse kijken of u met een onder- of bovenwaterfilter te maken heeft. Wij kunnen u moeilijk adviseren omdat we het ding niet kunnen visualiseren.
Met vriendelijke groeten,
Edwig