The Pond Library

Vraag en Antwoord

Filtersysteem

7 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
2,482 Bekeken
VsRex
(@vsrex)
Lid
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

Ik ben momenteel bezig met de aanleg van een kleine vijver. Met de bedoeling om daar wat planten en vissen te kunnen inzetten. De water inhoud is ongeveer 1500 liter. Gezien de afmetingen van de vijver is het zeker niet de bedoeling om daar een groot aantal vissen in te houden. Ik ben nu naar een tuincentra geweest met de vraag wat voor filtersysteem ik daarvoor nodig zou hebben. Ze hebben me daar het Biosys Filtoclear Pro set type 3000 van Oase aangeraden. Zie de Oase site welk ik bedoel Dit systeem kost iets minder dan 500€ en dit vindt ik nogal wat duur.
Vandaar dat ik hier graag eens wou informeren of er geen goedkoper alternatief mogelijk is voor een kleine vijver.

Mvg, Vic

Citeren
VsRex
(@vsrex)
Lid
Topic starter  

Ik wil niet opdringerig worden, maar kan er hiermee niemand me helpen? Ik zou graag verder doen met mijn vijver, er staat nu al 2 weken water in en ondertussen ook al een paar planten. Maar ik zou toch graag volgende maand of zo me een paar vissen willen aanschaffen.

Dank bij voorbaat.
Mvg, Vic

BeantwoordenCiteren
Hokie
(@hokie)
Lid
Deelgenomen: 16 jaar geleden

Moi,

Voor een vijver van 1500 liter, en dus geen koivijver, kun je met goedkopere filters de zaak best goed houden. Voor minder dan 200 euro heb je een filter inclusief UV-lamp en eventuele thuisbezorging.
Oase is duur maar goed, maar voor een kleine vijver van 1500 liter is dit wel erg duur. Ben bang dat ze je een poot willen uitdraaien.
Let wel, wat ik aangeef, is een meerkamersysteem tot 5000 liter visvijver (mocht je ooit gaan vergroten) en een 11 Watt UV-lamp erbij. Dus geen pomp, maar die zijn er voor jou ook al vanaf ongeveer 57 euro. Dus zeker niet bij de 1e de beste kopen.

Hokie

BeantwoordenCiteren
VsRex
(@vsrex)
Lid
Topic starter  

Thx voor deze reactie. En kan u soms aangeven waar ik dit aan dergelijke prijzen kan vinden.

Vic

BeantwoordenCiteren
padde
(@padde)
Lid
Deelgenomen: 17 jaar geleden

hier heeft de plaatselijke intratuin ze al wel rond die prijs, ik zou alleen geen vissen kopen bij een tuincentrum. voor accesoires kan je er wel naartoe gaan, met het ene zijn ze goedkoper, met het andere duurder.

grtz

BeantwoordenCiteren
VsRex
(@vsrex)
Lid
Topic starter  

Ik ben woonachtig in Belgie, meer bepaald in Vlaams Brabant. Mocht er daar in de buurt iemand een tip hebben, want in de tuincentra die ik bezocht heb verkopen ze enkel Oase.

Mvg, Vic

BeantwoordenCiteren
Hokie
(@hokie)
Lid
Deelgenomen: 16 jaar geleden

Moi,

Kijk eens op internet bij GD-koi, dit bedrijf verstuurd ook in Belgie, tegen lage bezorgkosten. Hier hebben ze alles voor een zeer aantrekkelijke prijs.
Het enige wat ik zelf van Oase heb is een aquamax 12000 liter pomp. Deze draait al 5 jaar zonder problemen. Ze staan erom bekend dat het goed materiaal is (wat ook wel mag met die prijzen).
Heb nog 2 filters van hun in de garage staan, zijn oudjes, en die doen het nog best. Oase 5.1 en een grotere, de 18 screenex. De 5.1 draait (als ik hem nodig ben) op de quarantainebak en doet het prima.
Maar ik zou gewoon even op internet snuffelen, daar heb je voor de helft een goed filter, pomp, uv-lamp.

mocht je nog vragen hebben, dan horen we het wel.

Hokie

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.