The Pond Library

Vraag en Antwoord

Notifications
Clear all

filters

3 Posts
3 Users
0 Likes
2,291 Views
Willy Rene
(@willy-rene)
Active Member
Topic starter  

Goeiedag

Ik bezit een koivijver van ong. 40 000 l. Hierop staat een gravity opgestelde filter, met Uv en een aparte skimmer lijn. Voor de beluchting zorgt een HiBlow 40 en een paar kleinere zuurstofpompjes.
Op het ogenlik ben ik wat aan het experimenteren met verschillende filter zoals een eiwitafschuimer en een Fluid Bed Filter (niet beadfilter), zoals beschreven op: http://homepage.ntlworld.com/gary.webster1/index.htm
Heeft er iemand ervaring met één van beide?
De daar beschreven Fluid Bed Filter word gevuld met Coral Sand, dat met een te hoog pompdebiet in de vijver wordt geblazen. Is er iets anders waarmee je deze zou kunnen vullen?

Groeten

Willy Rene

henri ringer
(@henri-ringer)
Reputable Member

Bij mijn weten, voorlopig niet. Het pompdebiet moet geregeld worden zodat het zand niet in de vijver wordt geblazen.

ReplyQuote
Webmaster
(@webmaster)
Noble Member Admin

Voor de eiwitafschuimer moet u besliist eens de twee nieuwe artikels op deze site lezen. Ze zijn van Timpe hier heel vaak aanwezig op dit forum. U kunt hem zeker alle vragen stellen.

ReplyQuote

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.