Hallo iedereen,
ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben in een van de beadfilters, zoals de beadmaster,challenger,bubble bead,...
Graag zou ik mijn koi-vijver willen uitbreiden van 14000 liter naar 35000 liter inhoud. Daar er voor zoveel plaats nodig is voor een meerkamerfilter die zoveel kuub aankan, vind ik de beadmaster of challenger zeer interessant. Volgens de gelezen informatie zou dit een ideale oplossing zijn, maar tussen theorie en praktijk is er een groot verschil !!!!!!!
Zelf heb ik geen beadmaster maar heb onlangs gelezen dat een mogelijk nadeel verstopping is door organisch vuil en zeker als je wat last hebt van algengroei. Een voorfilter zoals vortex, zeef en dergelijke zou je zeker moeten toepassen om de werking op langere termijn te waarborgen.
Uit de documentatie spreekt men inderdaad dat het nodig is om het water voor te filteren. Mijn keuze is gegaan naar een estrosieve (zeef die het vuil direct uit het water verwijderd).
Maar hoe zou het biologisch zijn, is dat allemaal zo veelbelovend als men beweerd ?