The Pond Library

Forum

Meldingen
Alles wissen

3kamerfilter 220 liter

55 Berichten
3 Gebruikers
0 Vind-ik-leuks
16 K Bekeken
 Boud
(@boud)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Topic starter  

Hoi Hokie

Ik heb vandaag H2koi gekocht.Hier heb je vast al eens van gehoord.Ik heb dit in mijn derde kamer gedaan ter vervanging van de filtermat en het substraat.Heb jij of iemand die jij kent hier ervaring mee?filtert dit materiaal ook of is het puur voor de goede hechting van bacterien?ondanks dat ik het goed gespoeld heb toch nog fijne witte deeltjes in de vijver.

Gr Boud

BeantwoordenCiteren
(@hokie)
Honorable Member
Deelgenomen: 15 jaar geleden

Hoi Boud,

Nee, nog nooit van gehoord, maar heb het wel even opgezocht. Misschien vind je antwoord op je vraag op deze site: http://www.h2koi.nl/

Hokie

BeantwoordenCiteren
 Boud
(@boud)
Estimable Member
Deelgenomen: 14 jaar geleden
Topic starter  

Hoi Hokie

Ik heb de lucht pomp en het filter beide nog aan staan.Dit is voldoende om de vijver gedeeltelijk ijs vrij te houden.Is dit rouwens noodzakelijk of mag de vijver gerust dichtvriezen?is dit niet slecht voor de koi?

Gr boud

BeantwoordenCiteren
(@hokie)
Honorable Member

Hoi Boud,

Heb zelf ook mijn luchtpomp en filter nog aan. Bij mijn uitgang is het water nog in beweging. De rest van mijn vijver is dichtgevroren. De koi liggen rustig op de bodem. Natuurlijk zou het beter zijn om de vijver geheel open te houden, en de watertemperatuur niet zover naar beneden te laten gaan. Alleen kost dit veel geld. Een verwarming erop, of als je een kleinere vijver hebt, kun je deze toedekken met isolatiemateriaal..
Voor mezelf lukt dat niet ivm grootte van de vijver. En aangezien ik het kapitaal niet heb om het water te verwarmen, moet het maar zo. Gaat tot nu toe altijd goed. Alleen moet je er wel om denken het sneeuw(wat volgens de berichten deze kant op komt) van het ijs te halen, zodat er licht in je vijver komt. En dan komt het volgende, als je het gaat isoleren, komt er ook geen licht in je vijver. Waarom er licht in je vijver moet, weet ik niet. Deze info heb ik ook maar van anderen. De echte hobbyisten dekken de vijver wel af. Dus vraag ik me wel eens af, is het wel noodzakelijk dat er licht in komt??
Maar aangezien ik tot nu toe altijd het ijs sneeuwvrij heb gehouden en geen noemenswaardige problemen heb gehad, ga ik ermee door.
Hoop dat je vraag zo voldoende is beantwoord.

Hokie

BeantwoordenCiteren
(@jacob83)
Trusted Member

Hey

Hier in nederland vriest het ook lekker, snachts soms -10.

Mijn vijver is nog gewoon open ?

Ik heb een Oase pomp met waterval en een grote luchtpomp aanstaan.

Alleen de kruik waar alles uitkomt is een beetje bevroren, door het natte mis wat ervoor hing.

De kois liggen rustig op de bodem met hun vinnen tegen het lichaam aan, watertemperatuur is nu 1,9 graad...

let even niet op de onafgewerkte vijver...:P dit komt in het voorjaar allemaal goed hehe

BeantwoordenCiteren
Pagina 2 / 2

Deel:

The Pond Library

Als tuinliefhebber maak je een tuin pas echt compleet met een waterpartij in de vorm van een vijver of water ornament. Een vijver maak je pas echt af met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. De liefhebbers van prachtig gekleurde koi noemen we koi keepers.

De Nieuw hier? Start hier! pagina geeft je een compleet overzicht van de interessantste en meest populaire artikels op de site

De Vijvers en Koi Kennisbank zit boordevol achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en koi hobby. Dit is de basiskennis en uitleg over alle begrippen.

Wat wil je weten?

Heb je een specifieke vraag of vind je geen antwoord op je vraag via deze site dan help ik je graag een oplossing te zoeken.