Beste vissenliefhebbers , momenteel heb ik een vissenvijver van 2X2X1mtr met licht aflopende kanten. Komt neer op een dikke 3000ltr.
Momenteel heb ik een pomp met ingebouwd (sponsfilter) leuk ding ,maar volgens mij gaat dit niet voldoen.
Ben momenteel aan het kijken naar de grote keus van filters en kan eigenlijk door de bomen het bos niet meer zien. :confused: Zo`n (hozelock) drukfilter ziet er wel erg gemakkelijk uit, maar hoe werkt zo`n ding nou echt in de praktijk ?
Een meerkamerfilter....tja ,ik ga geen koi`s houden maar die Goudvissen produceren toch ook erg veel uitwerpselen. Wat voor filter zou voor mij de beste keus zijn ?
hallo,
een drukfilter zal niet voldoen,is eigenlijk maar geschikt voor plantenvijvers met enkele visjes,gelijk windes.
beter is een meerkamerfilter,maar in jouw geval misschien te sterk.
als je een makkelijk en doeltreffend filter wil zou ik eens kijken naar een oase screenex 12 filter.gecombineerd met een vuiwaterpomp,zonder spons die het vuil naar de filter transporteerd.
als je nog vragen hebt,hoor ik het wel.
groetjes
hallo,
zie hier voor wat uitleg over de filter,
de aangegeven capaciteit van de filters moet je met een korrel zout nemen,dit is in ideale omstandigheden,wat niemand heeft.
groetjes
Met ingebouwde sieve...lekker duur 🙂 (wel makkelijk)
ik heb idd al naar de oase filters gekeken , zien er ook "handig" uit.
Ik zat eerder naar een Oase biotec 4, naar mijn mening aan de kleine kant.
Maar Teiche bis zu 50 m3, bei Fischbesatz bis zu 25 m3, max. Durchfluss 12.000 l/Std ... is dat niet aan de erg grote kant.
hallo,
oase belooft wel veel,maar in de praktijk heb je veel kuiswerk bij een klein model.
ik zou toch minstens een biotec 10.1 nemen.
de screenex is wat te sterk,maar de sieve maakt het leven erg makkelijk.
ik wil geen filter meer zonder een sieve,dit werkt goed en bespaart veel tyd.
nadeel van oase is de prijs,maar gemak moet men betalen.
groetjes
kep een biotec 5 aangeschaft en daar wil ik een vortex voorzetten om de sponzen te ontzien. Alleen moet dat hele ding boven de waterspiegel staan en dat wil ik niet !
Dus bij deze , mijn biotec 5 te koop compleet met nieuwe sponzen (in doos).
Ben van plan zelf mijn filter te maken. Vortex en 3 kamerfilter.
Leuk project voor in de winter. Ik heb al het een en ander op internet gevonden ben eruit
Ik ga een mal maken voor een 1-kamer die koppelbaar is zodat ik altijd er nog een kamer aan kan hangen.
wil je niks boven het waterspiegel hebben aan filter zal je een drukfilter moeten aanschaffen. ik zelf heb (staat werkloos in de schuur) velda drukfilter 50, optimale doorstroom is 4000 tot 6000 liter per uur. deze is ook maar 1 kamer en voor goudvissen en goudwindes is het perfect. drukfilters zijn net zo goed als meerkamer filters. het zijn de mensen die altijd in de vijver aan het kloten zijn. dat maakt de vijvers slecht en niet de filters. alleen meerkamer filter zijn voor die vissen niet nodig. je kunt ze wel gebruiken voor die vissen maar eigenlijk bedoelt voor koivijver. maar voor goudvissen zijn ze duur in aanschaf. of je maakt er zelf eentje van pe kunstof gaat erg goed, ik zelf heb een nu een pe filter van een inhoud 450 liter, 3 kamers en 4 filtermediums en het werkt perfect, alleen je nadeel het moet gelijk aan de vijver staan. als je goed bent in het wegwerken van iets moet een filter geen probleem zijn.
siervijver 2m x 3m x 0.80m biotec5 + aquamax10000 + 11 watt uvc
koivijver 2m x 3m x 1.5 m eigen 3 meerkamerfilter + aquamax13000 + 55watt uvc
even een kleine update : boitec 5 verkocht samen met de pomp die ik had.
Ik heb zitten rekenen ,maar bij zelfbouw ben je alsnog erg veel geld kwijt aan materiaal.
Dus voor 150 euro een messner 7500 kamerfilter aangeschaft icm een oase 3500 pomp (lekker zuinig met maar 50 watt)
Nu nog een skimmer.
Piccies volgen uiteraard !