wie weet wat dit voor koi`s zijn.
Welke van de kudde?
De hariwake, sanke, yamabuki, shusui??
Tenminste, dit is wat ik er van maak.
😎 die oranje/wit en die geel/witte
Geel/wit lijkt op een Hariwake, en de oranje(rood)/witte zou dan een Kohaku moeten zijn, alleen dan zou ik niet voor een Japanse koi gaan, gezien de kleuren en kleurlijn over het lichaam ( bij een kohaku ook wel stappen genoemd)
grt
Hokie
kijk aan een kenner ;):)
idd de rood witte is geen japanse maar een israelische.
en de geel witte ???? de hariwake :rolleyes: 😉
en klopt het dat japanse en israelische koi`s niet bij mekaar in kunnen???
ik ben zelf een beetje van mening dat het wel kan.
klopt dat of is het een fabeltje in het land van de koi`s.
p.s zelf ben ik ook van mening dat japanse en israelische koi kwa kleur niet veel
uit hoef te maken en dan heb ik het natuurlijk niet over japanse koi van een paar duizend euro.
geen appels met peren vergelijken.
ik heb israelisch gezien die zeker net zo mooi zijn al jappaners.
en kwa prijs toch behoorlijk goed koper zijn dan jappaners.
Klopt, koi's kunnen best bij elkaar. Zelfs goudbissen e.d. gaan goed, alleen goudwindes niet. Doordat dit snelle en schuchtere vissen zijn, schrikken deze snel, en dat werkt door op de koi.
Het verschil tussen een Israelische koi (en ook de Europese, en de andere Aziatische landen) zijn qua kleurstelling verschillend. Een echte kenner zal het verschil ook zien, ook bij "Japanse"koi die hier in Nederland gekweekt worden.
En er is voor iedere beurs een koi.
grt
Hokie
nou ik ken dus een kweker van een ander forum, en die kweekt dus japanse kois door...in principe dus een japanse bloedlijn voortzetten...
Maar ze zijn in nl geboren dus in feite NEDERkoi...
Die zijn ECHT bloedmooi...
Maaover de foto, volgens mij zwemt er ook nog een Ghostkoi onderin mee, en is dat nou een schubloze Asagi die ik zie ?!
Ik neem aan dat je de lichtblauwe bedoelt, met de donkere ruglijn. Dat is een shusui, geen asagi. Asagi is in het algemeen, blauwe kleur overheersend, met oranje onderkant. Met al dan niet een witte streep aan de zijkant en bij de kop. Je hebt nog Hi Asagi, dat is dan een rode uitvoering.
Hoop dat je hier iets wijzer van geworden bent.
Wat betreft "echte" Japanse koi, ikzelf zie het verschil ook niet, maar een kennis van mij die beweerd dat hij het verschil wel kan zien, en tot nu toe heeft hij altijd gelijk gehad. Maar die is er alle dagen 24/7 mee bezig. Voor mij is het gewoon een hobby en liefhebberij.
mvg
Hokie