The Pond Library

Vraag en Antwoord

reiger

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
2,956 Bekeken
dieter
(@dieter)
Lid
Deelgenomen: 22 jaar geleden
Topic starter  

er is vandaag op VTM in het progamma groene vingers om 13,45 een vijver te zien waar ze een reiger afschrikker demonstreren met waterstraal. tonen trouwens regelmatig vijvers in dit programma

groeten rené

Citeren
eagle66
(@eagle66)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Hallo,
Vroeger had ik ook veel last van katten en reigers die in mijn vijver kwamen vissen.
Daarom heb ik een schrikdraad rond mijn vijver gemonteerd.
De schrikdraad is op 20 cm boven de grond rond de vijver geplaatst.
Sindsdien lopen de katten in een grote bocht rond de vijver heen en ook reigers zijn niet meer te zien.
Af en toe komt er wel nog een ijsvogel een visje happen, maar die gun ik hem van harte, als hij maar niet teveel komt.

Voor de schrikdraad , wel degelijk materiaal kopen, zelf knutselen is gevaarlijk!

BeantwoordenCiteren
gravedigger
(@gravedigger)
Lid

hoi dieter

wat jij waarschijnlijk gezien heb is de scare crow
is al eerder besproken in een eerder forum
ik heb er ook een gekocht en vindt het een geweldig ding
de reigers worden uit me tuin geschoten door een enorme waterstraal
de reigers gaan er gillend en krijsend vandoor
ik hoef me geen zorgen meer te maken dat mijn vis wordt opgevreten en slaap sindsdien weer heerlijk

gr

gravedigger

zo beter;)

BeantwoordenCiteren
mac
 mac
(@mac)
Lid

Heb je geen wijnvisje voor mij?
vr.groet,
mac

BeantwoordenCiteren
Filoe
(@filoe)
Lid

Voor mij ook een wijn visje , vind da heerlijk wijn 😀

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.