The Pond Library

Vraag en Antwoord

koi en planten

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reactions
2,543 Bekeken
denmen
(@denmen)
Lid
Deelgenomen: 18 jaar geleden
Topic starter  

ik ben zelf nieuw in de werled van koi..
mijn vraag is voor ik echt ga kopen kan koi samen met ander vis en kan koi ook met een vijver waar iets beplanting in zit.ik hoop wat te horen en te weten te komen groeten dennis

Citeren
josl
 josl
(@josl)
Lid

hallo,

koi en planten,een slechte combinatie.
koi zijn ook planteneters. je kan een gedeelte van je vijver afschermen voor de koi en hier je planten zetten.

samen met andere vissen is meestal geen probleem.
ikzelf heb koi,een steur,goudvissen,zeelten samen zitten zonder problemen.

groetjes en veel succes.

BeantwoordenCiteren
Cookie
(@cookie)
Lid
Deelgenomen: 20 jaar geleden

josl wrote: hallo,

koi en planten,een slechte combinatie.
koi zijn ook planteneters. je kan een gedeelte van je vijver afschermen voor de koi en hier je planten zetten.

samen met andere vissen is meestal geen probleem.
ikzelf heb koi,een steur,goudvissen,zeelten samen zitten zonder problemen.

groetjes en veel succes.

Ik heb een vijver met drie koi en verschillende soorten andere vissen en heel veel planten. Knappe koi als ze alle planten opkrijgen. Volgens mij groeien de planten harder dan de kois ze op kunnen eten. Nieuwe planten wel stevig in manden zetten en zorgen dat ze eerst goed aangeslagen zijn.

Groetjes, Cookie

BeantwoordenCiteren
denmen
(@denmen)
Lid
Topic starter  

bedankt voor de info.ik denk ook dat ik het eerst met de planten ga proberen en een paar andere vis soorten erbij allebij bedankt . groeten dennis

ps hoor graag meer tips zal ook zeker vaak het forum rond neuzen.

BeantwoordenCiteren
josl
 josl
(@josl)
Lid

@ cookie

hallo,

inderdaad een vijver met 3 koi zal wel lukken,
ik heb er 12 koi in en dan kan je het wel vergeten,de grote koi van 70 cm duwen zelfs de plantmanden omver.

groetjes

BeantwoordenCiteren
Urbain
(@urbain)
Lid