Forum

koi en planten

Lid
Antwoord: 2
Topic starter

ik ben zelf nieuw in de werled van koi..
mijn vraag is voor ik echt ga kopen kan koi samen met ander vis en kan koi ook met een vijver waar iets beplanting in zit.ik hoop wat te horen en te weten te komen groeten dennis



Lid
Antwoord: 569

hallo,

koi en planten,een slechte combinatie.
koi zijn ook planteneters. je kan een gedeelte van je vijver afschermen voor de koi en hier je planten zetten.

samen met andere vissen is meestal geen probleem.
ikzelf heb koi,een steur,goudvissen,zeelten samen zitten zonder problemen.

groetjes en veel succes.



Lid
Antwoord: 41

josl wrote: hallo,

koi en planten,een slechte combinatie.
koi zijn ook planteneters. je kan een gedeelte van je vijver afschermen voor de koi en hier je planten zetten.

samen met andere vissen is meestal geen probleem.
ikzelf heb koi,een steur,goudvissen,zeelten samen zitten zonder problemen.

groetjes en veel succes.

Ik heb een vijver met drie koi en verschillende soorten andere vissen en heel veel planten. Knappe koi als ze alle planten opkrijgen. Volgens mij groeien de planten harder dan de kois ze op kunnen eten. Nieuwe planten wel stevig in manden zetten en zorgen dat ze eerst goed aangeslagen zijn.

Groetjes, Cookie



Lid
Antwoord: 2
Topic starter

bedankt voor de info.ik denk ook dat ik het eerst met de planten ga proberen en een paar andere vis soorten erbij allebij bedankt . groeten dennis

ps hoor graag meer tips zal ook zeker vaak het forum rond neuzen.



Lid
Antwoord: 569

@ cookie

hallo,

inderdaad een vijver met 3 koi zal wel lukken,
ik heb er 12 koi in en dan kan je het wel vergeten,de grote koi van 70 cm duwen zelfs de plantmanden omver.

groetjes



Lid
Antwoord: 65

josl wrote: @ cookie
inderdaad een vijver met 3 koi zal wel lukken,
ik heb er 12 koi in en dan kan je het wel vergeten,de grote koi van 70 cm duwen zelfs de plantmanden omver.

Ik heb een vijver (25 m³) vol planten in mandjes. Naast een aantal windes en goudvissen heb ik 14 koi waarvan 8 van ± 40 cm en een Tancho Sanke van 70 cm. Ik heb ze blijkbaar goed opgevoed want tot op vandaag geen last van verwoesten van planten. Ik geef ze wel regelmatig een krop sla, kunnen ze zich daar op uitleven. 🙂