The Pond Library

Vraag en Antwoord

Eenden

Topic starter

Ik heb een vijver van ongeveer 4 op 4 met goudvissen, goudwindes, zeelt .
Sinds
vorige week zit er een koppel wilde eenden in de tuin. Omdat ze de
waterplanten verwoesten
en het water ernstig vervuilen ben ik op zoek naar een (liefst vriendelijke)
manier om deze
vogels te verjagen. Netten over de vijver spannen helpt niet, die breken ze
gewoon af. Wegjagen helpt
niet, ze komen gewoon terug.

Groetjes
Kristel Moorkens

Lid Admin

Ik heb al vernomen dat eenden een hekel zouden hebben aan waterlelies. Natuurlijk in de winter heb je wel een probleem want dan zijn de waterlelies nog niet volgroeid. Maar misschien helpt het wel.

Lid

in mijn boek staat dat een hekje van gaas de eenden ervan weerhoudt het water/de tuin in te lopen.
hemmel@dds.nl

Lid

Wist u dat eenden ook goudvissen jagen.
Er zijn bij een vorige vijver van mij een twintigtal goudvissen vermoord door eenden.
Ze worden niet opgegeten, de vissen, maar wel zwaar beschadigd en ze overleven het later niet.

Onno

Lid

Dank je wel voor de reacties. Intussen zijn de eenden verdwenen. We hebben hardnekkig volgehouden en de vijver overspannen met netten zodat ze er niet meer in kunnen. En inderdaad, er zitten minder vissen in de vijver.

Kristel

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.