The Pond Library

Vraag en Antwoord

waterlelie

4 Berichten
3 Gebruikers
0 Reactions
3,621 Bekeken
marco01
(@marco01)
Lid
Deelgenomen: 15 jaar geleden
Topic starter  

hallo allemaal

ik had een vraag over de waterlelie het gaat over de knoppen die niet meet bloeien moet je die laten zitten of er uithalen/knippen?
en het blad wat onderwater weg rot kan dat er ook af of niet en hoe kan ik dat het beste doen?
alvast bedankt voor jullie reacties

mvg marco.

Citeren
proosje
(@proosje)
Lid

Hoi,

Zelf heb ik 2 waterlelies in mijn vijver 20m² staan en heb deze nog nooit gesnoeid of verwelke bloemen en planten eruit gehaald. Ik ben van menng dat het afstervend planten gedeelte van de lelie weer door deze wordt opgenomen als voeding.
Alleen als de bladeren boven het waterniveau komen staat de lelie te dik en moet je onder bij de wortel flink snoeien en alleen de jonge enten overhouden.

Grtzs Patrick

BeantwoordenCiteren
marco01
(@marco01)
Lid
Topic starter  

oke dank je wel voor je tip ik blijf er dus gewoon af en laat het aan de lelie zelf over.

greetz marco

BeantwoordenCiteren
Tommeke
(@tommeke)
Lid
Deelgenomen: 21 jaar geleden

Ja aan de lelie overlaten , maar wat u er in laat rotten is weer een belasting voor vijver en filter . Nu denk ik wel best om alle rotte en uitgebloeide bladeren en bloemen toch weg te halen . niet de kort tegen de lelie wortel afknippen maar zi een 10cm boven de wortel . ja 2 antwoorden en tegen overgestelde eerst kijken wat anderen nog zeggen .

BeantwoordenCiteren

The Pond Library

Als tuinliefhebber is een waterpartij zoals een vijver of waterornament essentieel om je tuin echt compleet te maken. Een vijver wordt pas echt tot leven gebracht met waterplanten, vijvervissen en waterdieren. En voor liefhebbers van prachtig gekleurde gekleurde koi, staan bekend als koi keepers.

Op de "Nieuw hier? Start hier!" pagina vind je een volledig overzicht van de meest interessante en populaire artikelen op de website.

De Vijvers en Koi Kennisbank bevat uitgebreide achtergrondinformatie over alle aspecten van de tuinvijver en de koi-hobby. Hier vind je basiskennis en uitleg over alle begrippen.