hallo allemaal
ik had een vraag over de waterlelie het gaat over de knoppen die niet meet bloeien moet je die laten zitten of er uithalen/knippen?
en het blad wat onderwater weg rot kan dat er ook af of niet en hoe kan ik dat het beste doen?
alvast bedankt voor jullie reacties
mvg marco.
Hoi,
Zelf heb ik 2 waterlelies in mijn vijver 20m² staan en heb deze nog nooit gesnoeid of verwelke bloemen en planten eruit gehaald. Ik ben van menng dat het afstervend planten gedeelte van de lelie weer door deze wordt opgenomen als voeding.
Alleen als de bladeren boven het waterniveau komen staat de lelie te dik en moet je onder bij de wortel flink snoeien en alleen de jonge enten overhouden.
Grtzs Patrick
oke dank je wel voor je tip ik blijf er dus gewoon af en laat het aan de lelie zelf over.
greetz marco
Ja aan de lelie overlaten , maar wat u er in laat rotten is weer een belasting voor vijver en filter . Nu denk ik wel best om alle rotte en uitgebloeide bladeren en bloemen toch weg te halen . niet de kort tegen de lelie wortel afknippen maar zi een 10cm boven de wortel . ja 2 antwoorden en tegen overgestelde eerst kijken wat anderen nog zeggen .