Forum
Hallo,
Sinds een jaar of vier heb ik een vijvertje van 2 op 2 met o.a. één waterlelieplant. De waterlelie staat daar zodanig met zijn goesting dat ondertussen bijna het ganse wateropppervlak met blaren is bedekt, bovendien heb ik constant 4 à 5 bloemen in bloei. Binnen enkele weken (of maanden, naargelang het weer en de goesting) zal mijne nieuwe, veel grotere vijver af zijn.
Dubbele vraag: kan ik ongestraft (zonder dat ik mijn waterlelieplant beschadig) dit volume verminderen? Kan ik het teveel in mijn kleine vijver gebruiken voor de aanplant in mijne nieuwe vijver? Wanneer (in welke periode) en hoe doe ik dit het best?
Bedankt op voorhand voor jullie reacties.
Trikke
Webmaster wrote: Dit artikel helpt je wellicht verder op weg:
De beste waterlelies
Dit vond ik in het artikel:
"Wanneer u ziet dat de bloemen van de gewone winterharde waterlelies in uw vijver een vijf tot tien centimeter boven de waterspiegel geheven worden en wanneer dat ook het geval is met de bladeren dan is het hoog tijd om uw planten te verdelen en te verjongen."
Mijn bloemen beginnen inderdaad 2 à 3 cm boven het wateropp. te staan, de bladeren nog niet. Dus binnenkort zal ik ze moeten verjongen of verdelen. Maar van verdelen staat er niets in het artikel.
Maw. ik blijf met mijn vraag zitten.
Trikke